سئو چیست و چه کاربردی دارد

در عصر حاضر، به دلیل پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند، بازار آنلاین به شدت رقابتی و حساس شده است و حفظ موقعیت و رشد کسب و کار برای تعداد بی‌شماری از مشاغل آنلاین تبدیل به یک آرزوی دست نیافتنی شده است. با وجود این که می‌دانیم اگر قصد داشته باشیم کسب و کارمان رونق پیدا کند باید در سئو و دیجیتال مارکتینگ سرمایه گذاری کنیم، متاسفانه به دلیل کمبود آگاهی در مورد این تخصص‌ها و چگونگی کارایی‌ها آنها و میزان تأثیرشان بر درآمد کسب و کارها این کار را انجام نمی‌دهیم و با شکست در بازگشت سرمایه روبه‌رو می‌شویم و حتی ممکن است سرمایه اولیه‌مان را نیز از دست بدهیم. اکنون که به مطالعه این مطلب در سایت اصفهان سئو نشسته‌اید بیایید یک بار برای همیشه با هم سئو را بهتر بشناسیم و نسبت به کاربردهای آن اطلاعات کسب کنیم تا بتوانیم بهترین تصمیم را برای کسب و کارمان بگیریم. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره سئو حرفه ای و خرید پکیج سئو با کارشناسان اصفهان سئو ارتباط برقرار نمایید.

سئو چیست و چه کاربردی هایی دارد

سئو و کاربرد آن

سئو (SEO) مخفف Search Engine Optimization و به معنی "بهینه سازی موتور جستجو" است. مهمترین روشی که برای افزایش ترافیک ارگانیک (غیرپولی) و قرار دادن نام تجاری در معرض دید کاربران اینترنت از طریق نتایج موتور جستجوی رایگان (گوگل) انجام می‌پذیرد. تصور کنید فردی به دنبال خدمات تعمیر کابینت می‌گردد این شخص وارد سایت گوگل می‌شود و کلمات و عبارات کلیدی "تعمیر کابینت نزدیک من" را در نوار گوگل تایپ می‌کند. بعد از چند ثانیه صدها سایت به ترتیب در صفحات نتایج جستجوی گوگل به شخص مورد نظر پیشنهاد داده می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد کاربر به اولین سایت‌هایی که به او پیشنهاد می‌شود رجوع می‌کند و آن ها را معتبر شناسایی می‌کند. موثرترین روشی که سایت کسب و کار آنلاین شما را به صفحات اول نتایج گوگل می‌رساند، بهره‌گیری از یک استراتژی حرفه‌ای سئو است. اما سوال این است که سئو چگونه شما را به این هدف می‌رساند. شما عزیزان می توانید برای دریافت خدمات سئو از جمله آموزش seo در اصفهان و مشاوره سئو به سایت اصفهان سئو مارجعه کنید.  شما عزیزان می توانید برای دریافت خدمات طراحی سایت در اصفهان با ما تماس بگیرید، ما از طراحی سایت در اصفهان تا ارائه خدمات سئو همراه شما خواهیم بود.

سئو و کاربرد آن

استراتژی سئو چگونه عمل می‌کند

سئو برای این که سایت شما را به صدر نتایج گوگل برساند از چندین عامل استفاده می‌کند. از مهم‌ترین آن ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • الگوریتم‌های گوگل: پس از این که کاربر سوال خود را در موتور جستجوی گوگل مطرح می‌کند، این موتور پرقدرت با سرعت بسیار زیاد داده‌های موجود را بررسی می‌کند و در کسری از ثانیه سایت‌های مناسب کاربر را در معرض دیدش قرار می‌دهد. گوگل برای انجام این کار از الگوریتم‌هایی استفاده می‌کند که گاهی بیش از ۲۰۰ فاکتور را در مورد هر صفحه سایت مورد بررسی قرار می‌دهد. این الگوریتم‌ها برای بهبود کارایی موتور جستجو به صورت سالانه تغییر می‌کنند و متخصصان سئو با تمامی این الگوریتم‌ها آشنا هستند و به این دلیل است که در صفحه نتایج گوگل سایت‌ها دارای ترتیب و رده‌بندی هستند، هر چه فاکتورهایی بیشتری با الگوریتم گوگل هم‌خوانی داشته باشد آن سایت در نظر گوگل با نیازهای کاربر ارتباط بیشتری خواهد داشت.
  • سئو داخلی: سئو در سایت یعنی تمام فعالیت‌هایی که شما در سایت خود انجام می‌دهید این فعالیت‌ها شامل تولید محتوای تصویری، ویدیویی و متنی و بهره‌گیری از کلمات کلیدی می‌شود. همچنین عواملی نظیر آدرس و سرعت سایت و تجربه کاربری نیز در پیشرفت سئو داخلی نقش دارند.
  • کلمات کلیدی: کلمات و عبارات کلیدی، واژگان یا گروه واژگانی هستند که توسط کاربر در گوگل وارد می‌شوند. متخصصین سئو، با کمک آنالیز کلمات کلیدی در گوگل، این کلمات و عبارات کلیدی را به صورت داده جمع‌آوری می‌کنند و از آن ها در محتوای سایت شما استفاده می‌کنند. در صورتی که گوگل کلمات جستجو شده را با محتوای سایت شما همسو بخواند سایت شما را به کاربر پیشنهاد می‌دهد. هرچه کلمات و عبارات کلیدی با محصولات و خدمات شما ارتباط بیشتری داشته باشد احتمال این که کاربر از شما خرید کند، افزایش می‌یابد، به همین ترتیب بازدید سایت نیز افزایش می‌یابد. هر چه سایت شما بازدید بیشتری داشته باشد گوگل سایتتان را معتبرتر و قابل اعتمادتر شناسایی می‌کند و باز هم سایت شما را به مخاطبان بیشتری پیشنهاد می‌دهد.
  • سئو خارجی: فعالیت‌هایی که در خارج از سایت شما انجام می‌پذیرند تا سئو سایت را ارتقا دهد، سئو خارجی نام دارد. این فعالیت‌ها مربوط به بک‌لینک‌ها، شبکه‌های اجتماعی و موارد دیگری می‌شود.
  • بک‌لینک‌ها: بک لینک پیوندهای ورودی‌ای هستند که از دیگر سایت به صفحات سایت شما ارجاع داده می‌شوند. بک‌لینک‌ها باعث می‌شوند که گوگل هر دو سایت را معتبر شناسایی کند و هرچه تعداد بک لینک‌ها بیشتر باشد، احتمال رتبه بندی در بالاترین سطح گوگل نیز بالا می‌رود. توجه داشته باشید که هرچه یک صفحه در نتایج بالاتری از موتورهای جستجو قرار بگیرد ساده‌تر می‌تواند بک‌لینک‌های جدیدی را بدست آورد. شما عزیزان می توانید سوالات و ابهامات خود در رابطه با قیمت سئو اصفهان را با مشاورین اصفهان سئو در میان بگذارید، کارشناسان ما با کمال میل پاسخگوی تمامی سوالات شما هستند.

استراتژی سئو چگونه عمل می‌کند

مزیت های استفاده از سئو

حالا که به سوال سئو در گوگل چیست پاسخ دادیم و با نحوه کارکرد سئو آشنا شدیم، بهتر است بدانیم، استفاده از سئو چه مزیت‌هایی دارد و آیا سرمایه گذاری در این بخش برای ما سودآور است یا خیر؟ از مزیت های سئو می توان به این موارد اشاره نمود:

  • افزایش ترافیک سایت: همان طور که پیش از این اشاره کردیم، اگر سایت شما در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید از بازدید بیشتری برخوردار می‌شود و شما بدون صرف هزینه می‌توانید به راحتی ترافیک سایت را افزایش دهید.
  • افزایش بهره‌وری سایت: اگر سایت شما در معرض دید مصرف‌کنندگان قرار بگیرد احتمال این که آن ها وارد سایت شما بشوند و محصولات و خدمات شما را بخرند افزایش می‌یابد. اگر کاربر پس از جستجوی کلمات کلیدی وارد سایت شما بشود و محتوای سایت را با نیازهایش همسو ببیند به سرعت از یک بازدیدکننده ساده تغییر نقش می‌دهد و به یک مشتری ثابت تبدیل می‌گردد.
  • معرفی نام تجاری: وقتی کاربران سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل مشاهده کنند در درجه اول بی‌آنکه دلیلش را بدانند سایت شما را قابل‌اعتماد و معتبر شناسایی می‌کنند. این جادوی سئو است که به کمک کسب و کار شما می‌آید. شما به وسیله سئو می‌توانید نام تجاری خود را به مصرف‌کنندگان معرفی کنید، در خصوص اهداف خود با آن ها صحبت کنید و محصولات و خدمات خود را به صورت شایسته‌ای به آن ها معرفی کنید. در صورتیکه بتوانید کاربران را به مصرف‌کنندگان خود تبدیل کنید و برای آن ها تجربه کاربری مناسبی خلق کنید، احتمال بازگشت آن ها به سایت شما و البته به همراه آوردن دوستان و خانواده‌هایشان نیز افزایش می‌یابد.

مزیت های استفاده از سئو

مهم این که سئو روندی مداوم و زمان‌بر است و دستیابی به نتایج دلخواه از طریق سئو یک شبه رخ نمی‌دهد. از لحظه‌ای که شما بر روی متخصصان سئو سرمایه گذاری کنید چیزی حدود ۳ تا ۶ ماه زمان می‌برد که سایت شما در نتیاج گوگل قابل مشاهده شود. درست است که سرمایه گذاری روی تبلیغات در لحظه نتیجه خود را نشان می‌دهد اما مهمترین موضوع در این نوع تبلیغات این است که تأثیر خود را خیلی زود از دست می‌دهند.حال که با مزایای استفاده از سئو آشنا شدید، می توانید سئو سایت خود را به تیم متخصص اصفهان سئو بسپارید. مجموعه اصفهان سئو یکی از بهترین شرکت های سئو در اصفهان است. شما می توانید در هر جای ایران که باشید، سئو سایت خود را به این تیم متخصص بسپارید.

نوشتن دیدگاه