پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 9:23 بعد از ظهر

چگونه اسم خود را در گوگل ثبت کنیم؟

همه کسب‌وکارها دوست دارند به محض سرچ اسم وب‌سایت یا برندشان، نام و مطالب مرتبط با آن‌ها در صفحه اول نتایج گوگل نمایش داده شود. علاوه‌براین بسیاری از افراد جویای کار نیز می‌توانند از طریق ثبت اسم و مشخصات خود در گوگل، شانس استخدام خود را بیشتر کنند. زیرا اکثر شرکت‌ها با جستجوی نام افراد در گوگل، به تحقیق درباره آن‌ها می‌پردازند. متاسفانه بسیاری از افراد نحوه ثبت اسم و عکس خود را در گوگل نمی‌دانند. در این مطلب از اصفهان سئو به توضیح اینکه چگونه اسم خود را در گوگل ثبت کنیم، پرداخته‌ایم.

چگونه اسم خود را در گوگل ثبت کنیم؟

گوگل اسم من چیه

اسم شما ممکن است در مواقع گوناگون مانند مصاحبه شغلی، فروش، جلسه مهم یا حتی یک قرار ملاقات در گوگل سرچ شود. روند ثبت اسم و عکس در صفحات نتایج گوگل آنقدرها هم سخت و پیچیده نیست و تنها به صرف زمان برای تنظیم کارها و به‌روزرسانی‌های مداوم نیاز است.
برای شروع این کار اول از همه در BrandYourself یک حساب کاربری رایگان بسازید. سپس با توجه به نکات بیان شده در این مقاله و استفاده از نرم‌افزارهای موجود، مراحل مورد نیاز در این زمینه را طی کنید. اگر تاکنون نام خود را سرچ نکرده‌اید، الان این کار را بکنید و نتایج گوگل را ببینید. توجه داشته باشید که:

  • هر روز میلیون‌ها نام در این موتور جستجو سرچ می‌شوند.
  • 75 درصد از منابع انسانی سازمان‌ها و شرکت‌ها موظف به تحقیق آنلاین درباره کاندیداهای مربوط به کار خود هستند.
  • بیش از 80 درصد از کاندیداهای مربوط به یک کار، به دلیل وجود محتوای منفی درباره‌شان رد می‌شوند. در حالی که بیش از نیمی از آن‌ها در اینترنت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

بنابراین کاملا واضح است که وجود محتوای مثبت در گوگل درباره شما تا چه اندازه می‌تواند مهم باشد. محتوای خوب می‌تواند شما و کسب‌وکارتان را یک قدم به جلو ببرد. با این وجود، بسیاری از افراد با جستجوی اسم خود در گوگل با محتوای بی ربط یا مربوط به گذشته مواجه می‌شوند. این اطلاعات ممکن است به اعتبار شما لطمه بزند. اگر نمی‌دانید که چطور باید اسم و تصویر خود را در موتور جستجوی گوگل ثبت کنید، جای نگرانی نیست، زیرا در ادامه اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار داده‌ایم.

 

چگونه اسم خود را در گوگل ثبت کنیم؟

چگونه اسم و عکس خود را در گوگل بگذاریم

در این بخش نکاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم که چگونه بهترین وجهه خود را در نتایج جستجوی گوگل ثبت کنید. لازم به یادآوری است که امکان ثبت هر تعداد تصویر در کنار اسم سایت در گوگل وجود دارد.

انتخاب نام سایت و ساخت آن

در هنگام ساخت سایت در ابتدا برای خود یک نام دامنه انتخاب کنید. گوگل به نام دامنه‌ها و سایت‌های مفید علاقه‌مند است. در صورت وجود کلمه کلیدی مورد نظر کسب‌وکار در اسم دامنه، شانس بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل بیشتر می‌شود.
صدها سایت ایرانی و خارجی برای خرید هاست و ایجاد وبسایت وجود دارند. برای مثال وب‌سایت خارجی BrandYourself به شما در ساخت پروفایل رایگان و داشتن یک نام دامنه دلخواه کمک می‌کند. همچنین اکانت پریمیوم این سایت امکان خریداری دامنه دلخواه (Yourname.com) و استفاده از آن را در پروفایل BrandYourself می‌دهد.
به یاد داشته باشید که نمایش سایت در گوگل تنها با خرید Yourname.com امکان‌پذیر نیست. بهتر است که دامنه‌های مشابه مانند Yourname.net، Yourname.org و… را نیز بخرید. در واقع این کار رقابت افراد دیگر با نام‌های مشابه را در رتبه‌بندی، محدود می‌سازد.

قرار دادن نام خود در قسمت های کلیدی سایت

قرار دادن نام وبسایت در قسمت‌های کلیدی برای مفهومی به نام تراکم کلمات کلیدی و بهینه‌سازی سئو بسیار مهم است. اگر به نمایش دادن سایت خود در صفحه اول گوگل تمایل دارید، در واقع به دنبال بیشتر دیده شدن کسب‌وکار خود هستید. خزنده‌های گوگل در هنگام مرور یک سایت، تعداد استفاده از یک سری کلمات کلیدی را برای رتبه‌بندی صفحات آن بررسی می‌کنند. در صورتی که نام شما در محتوای سایت نباشد، خزنده‌ها از کجا بدانند که آن دامنه درباره شما است؟
یکی از سریع‌ترین و موثرترین روش‌ها برای ثبت اسم خود در گوگل نوشتن بیو(Bio) از زاویه سوم شخص و جایگذاری نام خود در بخش‌های معتبر مانند تب تنظیمات مکان( Navigation) یا سرتیترها است. برای مثال به جای درباره من از درباره (نام) استفاده کنید. بدین ترتیب خزنده‌ها کلمات کلیدی را راحت‌تر می‌یابند. البته نباید در استفاده از کلمات کلیدی زیاده‌روی کرد.
در صورتی که نام خود را بیش از حد در سایت به کار ببرید، گوگل سایت شما را جریمه می‌کند. بنابراین نام خود را تنها در بخش‌های اصلی و کلیدی متناسب با محتوای مطالب بیاورید.

به روز رسانی محتوای بیو

یک نکته مهم دیگر در بیشتر دیده شدن سایت شما در گوگل این است که هر بار مطلب جدیدی را به محتواهای خود بیفزایید. شما می‌توانید هر چند وقت یکبار بیو خود را به‌روز کرده و تجربیات و دستاوردهای جدید خود را به آن اضافه کرد. افرادی که به صورت مداوم وبسایت خود را با اطلاعات تازه درباره خود به‌روزرسانی می‌کنند، پس از مدتی یک سایت جامع و مورد پسند گوگل خواهند داشت.

چگونه اسم خود را در گوگل ثبت کنیم؟

لینک دادن محتوای سایت به دیگر سایت ها و بالعکس

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه اسم خود را در گوگل ثبت کنیم، باید بدانید که یکی از مهمترین روش‌ها لینک دادن محتوای سایت به دیگر سایت‌ها و بالعکس است. در واقع گوگل هر لینک را به عنوان یک رای برای صفحه مورد نظر در نظر می‌گیرد. بنابراین هر چقدر وبسایت شما تعداد رای بیشتری داشته باشد، رتبه بالاتری در میان موتورهای جستجو خواهد داشت. البته گوگل میزان اعتبار هر لینک را نیز بررسی می‌کند. یک روش ساده برای ایجاد لینک‌های ارزشمند و تبادل اطلاعات میان سایت و پروفایل شما با سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی از جمله ایکس، فیسبوک، لینکدین، یوتیوب و گوگل پلاس هستند.
هر چند لینک‌های ایجاد شده در شبکه‌های اجتماعی NoFollow هستند، اما قابلیت اطمینان بالایی دارند. معمولا گوگل برای برآورد و رتبه‌بندی نتایج جستجوی شخصی هر فرد از این لینک‌ها استفاده می‌کند. همچنین شما می‌توانید به عنوان کاربر رایگان در BrandYourself ثبت نام نموده و تمامی اطلاعات پروفایل خود را با یکدیگر لینک نمایید. پروفایل‌های رایگان این امکان را به شما می‌دهند که همه پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی خود را پلاگین کرده و از بهینه‌سازی کامل آن‌ها اطمینان یابید. بدین ترتیب به سرعت از فرصت‌های از دست رفته مطلع شده و اقدامات لازم را انجام خواهید داد.
برخی تصور می‌کنند که در موقع ساخت پروفایل، گذاشتن بیو، عکس و لینک دادن آن‌ها به سایت شخصی کافی است. اما ما توصیه می‌کنیم که محتوای پروفایل خود را به طور مرتب به‌روز کرده و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. این امر در بهتر و بیشتر دیده شدن شما موثر است.

تولید محتوای یونیک و باارزش

یکی از بهترین استراتژی‌ها برای حضور پررنگ در گوگل تولید محتوای جدید و به‌روز شده است. هر چقدر فعالیت شما در رسانه‌های اجتماعی بیشتر باشد، خزنده‌های موتورهای جستجو در هنگام پیدا کردن سایت شما اعتبار بیشتری به شما می‌دهند. از نظر گوگل تولید محتوای یونیک و باارزش دقیقا همان کاری است که یک وبسایت یا رسانه اجتماعی با کیفیت بالا انجام می‌دهد.
شما با تولید محتوای به‌روز در واقع در حال ایجاد پیوندها و لینک‌های بیشتر به سایت خودتان هستید. برای این منظور می‌توان از ویجت‌های مختلف برای اتصال پروفایل شبکه‌های اجتماعی‎تان استفاده کنید. بدین ترتیب با انتشار محتوای جدید در یکی از رسانه‌های اجتماعی خود، در حقیقت آن را در باقی صفحات نیز به نمایش گذاشته‌اید. همچنین یک وبلاگ با توجه به حرفه و علاقه خود ساخته و آن را در سایتتان به اشتراک بگذارید. این اقدامات باعث می‌شود که اسم شما در نتایج گوگل بهتر و بیشتر دیده شود.

زمانبر بودن فرایند ثبت عکس و اسم در گوگل

باید بدانید که نمایش عکس و اسم شما در صفحات نتایج گوگل اتفاقی نیست که یک شبه رخ دهد. باید بدانید که این فرایند به زمان بیشتر و صبر کردن نیاز دارد. بنابراین کار خود را به شرکتی که ادعای ثبت کردن خیلی سریع نام شما در گوگل دارد، نسپارید. الگوریتم‌های پیچیده گوگل هزاران فاکتور را برای این منظور در نظر می‌گیرند.
این الگوریتم‌ها به تلاش‌های واقعی اهمیت داده و حتی اقداماتی را که قصد فریب موتورهای جستجو را دارند، مجازات می‌کنند. با توجه به این نکات می‌توان گفت که روش‌های مطرح شده در بالا بهترین و مطمئن‌ترین راه‌ها برای درج اسم شما در نتایج گوگل هستند.

چگونه اسم خود را در گوگل ثبت کنیم؟

ثبت مشخصات در گوگل

بسیاری از مخاطبان اصفهان سئو سوال می‌کنند که ثبت مشخصات در گوگل چرا مهم است؟ شایان ذکر است که گوگل معمولا اولین مکانی است که افراد برای پیدا کردن اطلاعات یک کسب‌وکار به آن مراجعه می‌کنند. برای مثال اگر فردی بخواهد برای مصاحبه شغلی یک سازمان بزرگ و معتبر درخواست دهد، به طور حتم قبل از هر چیزی اسم سازمان را در گوگل سرچ می‌نماید. بنابراین حضور مثبت و خوب یک کسب‌وکار در گوگل برداشت اولیه مخاطبان را شکل می‌دهد. در واقع دیده شدن بیشتر شما در موتورهای جستجو و فعالیت حرفه‌ای شما در آن‌ها به اعتبار و شهرتتان کمک کرده و در برندسازی شخصی شما نیز موثر است.
راه‌های زیادی برای ثبت مشخصات از جمله ثبت عکس و اسم در گوگل وجود دارند که در این مقاله به تشریح آن‌ها پرداختیم. ما در اصفهان سئو می‌توانیم در انجام این کار به شما کمک کنیم.

مطلب پیشنهادی

ثبت بیوگرافی در گوگل

ثبت بیوگرافی در گوگل

با پیشرفت در زمینه تکنولوژی اطلاعات و ارائه سایت ها و نرم افزارهای گوناگون در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳