سئو در گوگل چیست

گوگل یک موتور جستجو است که در سال ۱۹۹۶ توسط سرگئی برین و لری پیج به عنوان یک پروژه تحقیقاتی در دانشگاه استنفورد برای یافتن فایل در اینترنت شروع به کار کرد. بعدها لری و سرگئی تصمیم گرفتند نام موتور جستجوی خود را تغییر دهند و گوگل را انتخاب کردند. گوگل به عنوان یکی از برترین موتورهای جستجو که بر روی جستجوی مشتریان خود متمرکز است باید شرایطی را برای کاربران ایجاد کند که در کمترین زمان ممکن به نتیجه مورد نیاز دست پیدا کنند. در همین راستا گوگل الگوریتم‌های جستجویی را تعریف می‌کند که در طول سال تغییر می‌کنند و به‌روزرسانی می‌شوند. . دلیل اصلی این تغییرات این است که گوگل همیشه الگوریتم‌های خود را برای جلوگیری از اسپم‌ها و دیگر عوامل مشکوک به‌روز می‌کند. سایت‌ها برای اینکه در گوگل قابل جستجو باشند باید از این الگوریتم‌ها پیروی کنند. اینجاست که نیاز به سئو ملموس می‌شود!
سئو گردآوری مطالب و تنظیم سایت طبق الگوریتم‌هایی است که موتورهای جستجو از آنها برای رتبه بندی صفحات سایت‌ها استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با تنظیم عواملی نظیر محتوا، طراحی، ساختار و بسیاری موارد دیگر، این امکان را برای سایت‌ خود به وجود آورید که صفحات در نتایج بالاتر موتورهای جستجو قرار بگیرند و در نتیجه ترافیک ارگانیک بیشتری کسب کنید. شما عزیزان می توانید برای دریافت خدمات طراحی سایت در اصفهان با ما تماس بگیرید، ما از طراحی سایت در اصفهان تا ارائه خدمات سئو همراه شما خواهیم بود.

سئو در گوگل چیست 

تعریفی مختصر از سئو

سئو (SEO) مخفف کلمه Search Engine Optimization، به معنای فرآیند بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو مانند گوگل است. تصور کنید مصرف‌کننده قصد دارد از محصولات و خدمات شما استفاده کند. او از گوشی تلفن هوشمند خود که به اینترنت پرسرعت متصل است به عنوان ابزاری برای رسیدن به مقصدش استفاده می‌کند. مصرف‌کننده وارد موتور جستجوی گوگل می‌شود و کلمات و عبارات کلیدی را در این سایت سرچ می‌کند. اگر سایت شما توانسته باشد به وسیلۀ سئوی حرفه‌ای تمامی فاکتورهای مورد نیاز در شناسایی سایت شما توسط گوگل را شامل شده باشد به راحتی در نتایج گوگل به مصرف‌کننده پیشنهاد داده می‌شود. مهم‌ترین وظیفه شما رساندن سایت در صفحات اول و دوم گوگل است، زیرا کاربران گوگل به ندرت وارد صفحات بعدی می‌شوند و در نتیجه سایت شما در معرض دیدشان قرار نخواهد گرفت. در ادامه با مزایا و اصول سئو در گوگل آشنا خواهید شد. پس از آشنایی کامل با سئو می توانید سئو سایت خود را به تیم متخصص اصفهان سئو بسپارید. اصفهان سئو یکی از بهترین مجموعه های سئو در اصفهان است.  شما عزیزان می توانید سوالات و ابهامات خود در رابطه با قیمت سئو اصفهان را با مشاورین اصفهان سئو در میان بگذارید، کارشناسان ما با کمال میل پاسخگوی تمامی سوالات شما هستند. سئو اصفهان از میان افراد مسئولیت پذیر کارآموز می پذیرد. برای کسب اطلاعات درباره کارآموز سئو اصفهان با کارشناسان سئو اصفهان در ارتباط باشید.

تعریفی مختصر از سئو 

مزایای سئو

  • سئو تخصصی می‌تواند شما را به اهداف زیر برساند:
    افزایش کیفیت ترافیک
    هنگامی که سایت شما در نتایج گوگل ظاهر می‌شود، کاربر بی‌آنکه بداند گوگل از الگوریتم‌های خاصی برای تعیین بهترین سایت‌های موجود در سطح اینترنت استفاده می‌کند، سایت شما را معتبر و حرفه‌ای شناسایی می‌کند.
    مقدار ترافیک: هنگامی که محتوای سایت شما با نیازهای مخاطب همسو شود، بازدید کننده تجربه کاربری مناسبی از سایت شما خواهد داشت و این موضوع بازدید سایت شما را بیشتر می‌کند.
    نتایج ارگانیگ
    بخش قابل توجهی از بسیاری از SERP ها را نتایج ارگانیک تشکیل می‌دهد. ترافیک ارگانیک، ترافیکی است که مجبور به پرداخت هزینه نیستید.

مزایای سئو 

اصول سئو در گوگل

به طور کلی سایت‌هایی که در گوگل بهترین عملکرد را دارند در بازاریابی دیجیتال نیز متبحر هستند. سئو نوعی دیجیتال مارکتینگ است که قابل اطمینان‌ترین نرخ بازگشت سرمایه را به شما ارائه می‌دهد. در حقیقت، سئو می‌تواند سایر رشته‌های بازاریابی دیجیتال را شامل شود، از جمله:

  • بازاریابی محتوا
  • روابط عمومی
  • نام تجاری
  • بهینه سازی نرخ تبدیل
  • برنامه نویسی و توسعه وب
  • طراحی محتوا
  • تجربه کاربر (UX)

به این نکته دقت کنید! تا وقتی محتوا نداشته باشید سایت شما یک سایت به حساب نمی‌آید. اگر درباره تحقیق در مورد کلمات کلیدی، نحوه نوشتن محتوای مناسب سئو و نوع نشانه گذاری که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای شما را به عنوان یک محتوای معتبر شناسایی کنند اطلاعات کافی ندارید از اینجا شروع کنید:

تحقیق در مورد کلمات کلیدی

تحقیق در مورد کلمات کلیدی تنها راه برای شناسایی آن چیزی است که مردم در گوگل تایپ می‌کنند. برای جلوگیری از ایجاد محتوا درباره مواردی که هیچ کس به دنبال آنها نیست، بهتر است ابتدا این کلمات را شناسایی کنید. طبق مطالعات ما، بسیاری از سایت‌ها این اشتباه را انجام می‌دهند! در حالت ایده آل، بهتر است قبل از شروع به نوشتن محتوا، تحقیق درباره کلمات کلیدی خود را انجام دهید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا در محتوای خود بر روی کلمات و عبارات کلیدی تمرکز کنید. بهتر است از ترکیبی از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید.

سئو داخلی یا On-Site SEO

فرایند بهینه سازی محتوا و هر چیزی که شما در سایت خود بارگذاری می‌کنید که در نهایت منجر به خوانده شدن این اطلاعات توسط گوگل می‌گردد را سئو داخلی می‌گویند. سئو داخلی شامل کلمات کلیدی، عناوین، توضیحات، تصاویر و موارد دیگر است. بعد از اینکه تحقیق کلمات کلیدی گوگل را به اتمام رساندید و فهرستی از کلمات کلیدی که می‌خواهید مورد هدف قرار دهید، وقت آن است که شروع به نوشتن کنید! کلمات کلیدی سئو شما باید در محتوای شما وجود داشته باشد. توجه داشته باشید در این کار زیاده روی نکنید در غیر این صورت محتوای شما هرزنامه به نظر می‌رسد.
با ارزش‌ترین کلمات کلیدی خود را در بخش‌های زیر قرار دهید:

  • بدنۀ متن: به یاد داشته باشید که از کلمات کلیدی مشابه بارها و بارها استفاده نکنید.
  • عنوان: داشتن کلمه کلیدی در عنوان، SERP یا همان صفحات نتایج جستجو که وقتی عبارتی را در گوگل سرچ می‌کنیم به عنوان پاسخ به ما نشان داده می‌شود را بهبود می‌بخشد.
  • ساب‌هدینگ: ساب‌هدینگ یا زیرتیترها نقاط ارزشمندی برای کلمات کلیدی سئو به حساب می‌آیند.

شما همچنین با به اشتراک گذاشتن محتوای خود در شبکه‌های اجتماعی و ایجاد پیوند به این محتوا، میزان بازدید سایت را افزایش ‌دهید. باید حتماً از سایت‌های خارجی پیوندهای داخلی ایجاد کنید. این فعالیت‌ها به «سئو خارج از صفحه» معروف هستند.

اصول سئو در گوگل 

سئو خارجی یا Off-page SEO

این مورد فعالیت‌هایی است که به منظور افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو در خارج از سایت شما انجام می‌پذیرد. مهم‌ترین بخش سئو خارجی ایجاد لینک است. بازدیدکنندگان به وسیلۀ لینک‌ها وارد سایت شما می‌شوند و گوگل این روند را به عنوان اهمیت و اعتبار محتوای سایت شما شناسایی می‌کند. در صورتیکه شما از محتوای باکیفیت و در عین حال آموزنده استفاده کرده باشید دریافت لینک ساده‌تر می‌شود. شما همچنین می‌توانید برای آشنایی با لینک‌ها، ساخت لینک و تجزیه و تحلیل نهایی لینک از ابزارها و سایت‌های آنلاین استفاده کنید.
به شما پیشنهاد می‌کنیم تاریخچۀ الگوریتم‌های گوگل را جستجو کنید تا در مورد به‌روزرسانی‌هایی که اخیرا توسط این شرکت انجام پذیرفته اطلاعات کافی داشته باشید.

نوشتن دیدگاه