اصول سئو در تولید محتوا

اصول سئو در تولید محتوا به مجموعه نکاتی گفته می‌شود که نویسنده باید در حین نوشتن متن به آن‌ها توجه داشته باشد. اگر برای یک موضوع خاص در حال جستجو در اینترنت هستید، چه مقاله‌ای می‌تواند انگیزه خواندن متن را در شما تقویت کند؟ محتوای سئو شده یعنی نوشتاری که از نظر کاربر و گوگل جذاب باشد. متنی برای کاربر مفید است که اطلاعات لازم درباره یک موضوع خاص را در اختیار وی قرار دهد. اتفاقا اگر این نکته را رعایت کنید توانسته‌اید نیمی از توجه گوگل را به خود جلب کنید. چون گوگل به رضایت کاربران خود درباره یک متن یا نوشتار عمومی یا تخصصی اهمیت زیادی می‌دهد. البته باید در حین نوشتن مطالب کاربرپسند، به اصول سئو در تولید محتوا از نظر ربات‌های گوگل نیز اهمیت دهید. مثلا باید حتما از کلمات کلیدی پرطرفدار در متن خود استفاده کنید. البته با تعداد و چگالی تعریف شده و مجاز. نباید خیلی زیاد از یک کلمه کلیدی استفاده کنید و یک زنجیره تکراری بسازید. در این مطلب از سئو اصفهان به بررسی اصول سئو در تولید محتوا می پردازیم.

سئو محتوا چیست؟

رعایت اصول سئو در تولید محتوا منجر به تولید یک متن سئو شده خواهد شد. اما منظور از سئو محتوا چیست؟ حتما تاکنون تجربه جستجو در گوگل را داشته‌اید. برای این کار معمولا باید کلماتی مرتبط با مفهوم مورد نظر خود را در گوگل جستجو نمایید. در نهایت، سایت‌هایی به شما نمایش داده می‌شوند که با آن موضوع مرتبط هستند. در اصل، این صفحات از نظر گوگل شایستگی این را دارند که به کاربر نشان داده شوند. در این صورت، کاربر می‌تواند اطلاعات لازم را درباره آن موضوع خاص به دست آورد. معنای تخصصی این جمله این است که این صفحات از اینترنت، محتوای سئو شده برای موضوع مورد نظر شما را دارند.

منظور از سئو کردن یک متن این است که متن یک مقاله برای یک کلمه کلیدی خاص نوشته شده باشد. یعنی نویسنده تلاش کند تا علاوه بر ارائه مطالب مفید به کاربر، به گوگل بفهماند که این مطلب برای یک کلمه کلیدی خاص نوشته شده است. به این ترتیب، هر گاه یک کاربر درباره آن کلمه کلیدی خاص جستجویی انجام می‌دهد، گوگل می‌تواند متن سئو شده را به او نشان دهد. این مساله بخشی از اصول سئو در محتوانویسی را نشان می‌دهد. به طور کلی، منظور از اصول سئو در تولید محتوا رعایت نکات کلی زیر است:

  • نوشتن متنی کاربرپسند به طوری که بتواند اطلاعات کافی را در اختیار کاربر بگذارد
  • استفاده از کلمات کلیدی با تعداد مشخص در طول مقاله
  • رعایت علائم نگارشی و پرهیز از غلط‌های املایی
  • رعایت ساختار متنی و استفاده از عنوان و زیرعنوان‌های بامعنا (H1، H2 و H3)
  • بیان مطالب مفید و مرتبط برای هر زیر عنوان

سئو محتوا چیست؟

چرا باید نویسنده اصول سئو در تولید محتوا را بداند؟

رعایت اصول سئو در تولید محتوا نقش بسزایی در کیفیت آن دارد. هر چه کیفیت یک نوشتار موضوعی بیشتر باشد، آن متن از نظر کاربر و گوگل، جذابیت بیشتری دارد. متن یک مقاله زمانی می‌تواند نظر کاربر و گوگل را به خود جلب کند که اصول محتوا نویسی در آن رعایت شده باشد. در غیر این صورت بازده کافی را نخواهد داشت.

برای افزایش بازده یک مقاله یا متن تبلیغاتی در اینترنت، نویسنده باید اصول سئو در تولید محتوا را بداند. داشتن قلم خوب تنها بخشی از توانایی‌هایی است که یک نویسنده باید داشته باشد. یک نویسنده باید بتواند با استفاده از قلم خود، انگیزه‌ای قوی در کاربر و گوگل ایجاد کند. انگیزه در کاربر برای مطالعه متن مقاله تا انتها و ترغیب گوگل برای اعتماد به وبسایت هدف. زیرا معمولا هدف اصلی از نگارش یک محتوا، بازاریابی برای یک کسب و کار یا ترغیب کاربر به خرید خدمات از سایت هدف است.

بهترین روش یادگیری سئو محتوا چیست؟

برای یادگیری اصول سئو در تولید محتوا می‌توان با مطالعه مطالب مفید آغاز کرد. اما معمولا در ابتدای راه دچار سردرگمی خواهید شد. زیرا این که از کجا باید نوشتن مقاله تبلیغاتی را آغاز کنید و چه نکاتی باید در حین آن رعایت گردد، مساله‌ای است که تنها با تجربه به دست می‌آید. حتی گاهی ممکن است عدم آگاهی شما درباره این موضوع باعث یادگیری مطالب ضد و نقیض شود که این خود می‌تواند مشکل آفرین باشد. بهترین راه برای یادگیری اصول سئو در تولید محتوا مراجعه به یک مرجع مطمئن است. زیرا در این صورت، در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید تنها مطالب مفید را مطالعه کرده و تجارب فراوانی به دست آورید. تیم سئو اصفهان یکی از تیم‌های حرفه‌ای در زمینه سئوی سایت و آموزش سئو محتوا هستند.

متخصصان سئو در این تیم، به افراد علاقمند، مسیر صحیح یادگیری را نشان می‌دهند. افراد پس از گذراندن دوره‌های آموزش اصول سئو در محتوانویسی می‌توانند با نوشتن مطالب ساده‌تر کار خود را شروع کنند. هر چه تجربه اشخاص در نوشتن مقاله‌های متعدد با موضوعات مختلف بیشتر شود، توانایی و قابلیت‌های آن‌ها در تهیه محتوای سئو شده نیز بیشتر خواهد شد.

فرمت بندی محتوا برای سئو و تجربه کاربری

یکی از مهم‌ترین اصول سئو در تولید محتوا رعایت یک ساختار استاندارد برای نگارش مقاله است. به طور کلی، نویسندگان باید از عنوان‌ها و زیرعنوان‌های مناسبی استفاده کنند. به ازای هر عنوان و زیرعنوان نیز لازم است مطالبی مرتبط با موضوع بیان گردد. به هیچ عنوان نباید مطالبی به کار رود که خواننده را از موضوع پرت کند. چون در این صورت نمی‌توانید مانع از خروج کاربر از سایت خود شوید و این یعنی شکست در سئوی سایت. تعداد کلماتی که برای هر زیرعنوان می‌نویسید، باید محدود باشد. هر گاه احساس کردید که زیرمجموعه یک زیرعنوان طولانی شده است، از یک زیرعنوان جدید استفاده کنید. مطالب مهم را با H2 و مطالبی که اهمیت کمتر دارند را با H3 هدینگ گذاری کنید.

لحن مقاله نیز باید متناسب با سلیقه خوانندگان و کاربران هدف مشخص شود. در یک وبسایت تخصصی از زبان تخصصی استفاده کنید. اگر کاربران شما افراد عادی یا کم سواد جامعه هستند، کلمات پیچیده و سخت را کنار بگذارید. اگر فکر می‌کنید با لحن خودمانی می‌توانید تعداد بیشتری از خوانندگان را جذب کنید، حتما از آن بهره ببرید. اما قرار نیست برای مطالب یک سایت تخصصی پزشکی با جمله «یکی بود یکی نبود» محتوای خود را آغاز کنید!!

فرمت بندی محتوا برای سئو و تجربه کاربری

اصول سئو در تولید محتوا

ارائه مطالب مفید در قالب یک محتوای سئو شده، متنی کاربر پسند و گوگل پسند ایجاد خواهد کرد. رعایت اصول سئو در تولید محتوا از سوی نویسنده به این موضوع کمک خواهد کرد. اگر شما یک نویسنده تازه کار هستید و نمی‌دانید نوشتن محتوا چه قواعد و اصولی دارد، خواندن ادامه این متن به شما کمک خواهد کرد.

  • انتخاب اصولی کلمه کلیدی

قبل از هر چیز باید بدانید که قرار است متن مقاله را برای چه موضوعی بنویسید. هدف از نوشتن هر متن، ارائه مطالب مفید به کاربردی است. اکثر کاربران نیز همواره کلمات مشخصی را درباره یک موضوع خاص سرچ می‌کنند. شما باید ابتدا این کلمات پرجستجو را بیابید و آن‌ها را مقایسه کنید.

کلمه‌ای را برگزینید که طرفداران بیشتری داشته باشد. نوشتن یک محتوای جذاب و مفید درباره یک کلمه کلیدی پرجستجو، باعث دیده شدن سایت شما خواهد شد. این موضوع از مهم‌ترین اصول سئو در تولید محتوا است. حتی با انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با یکدیگر می‌توانید مقاله‌های متعدد تولید کنید. ایجاد ارتباط بین عناوین مرتبط در یک وبسایت، تاثیر بسزایی در بهینه‌سازی سئوی داخلی آن سایت دارد.

  • رعایت اصول سئو از نظر گوگل

رعایت اصول سئو در تولید محتوا کمک می‌کند تا متن نوشته شده از نظر گوگل نیز جذاب باشد. یک متن زمانی از نظر ربات‌های گوگل مفید است که نیاز کاربر را برطرف نماید. یعنی اگر شما بتوانید زمان درنگ کاربر بر روی مطالب سایت خود را افزایش دهید، عملا توانسته‌اید رضایت گوگل را تا حد زیادی به دست آورید.

اما دقت کنید که اصول سئو در تولید محتوا از نظر گوگل نیز باید رعایت گردد. یعنی کلمات کلیدی پرطرفدار را با تعدادی مشخص در همه جای متن خود به کار ببرید. از عنوان‌ها و زیرعنوان‌های مرتبط با موضوع اصلی استفاده کنید. علائم نگارشی و دستور زبان را به درستی به کار برده و رعایت کنید. جملات کوتاه و بامعنی را به کار ببرید تا کاربر متوجه منظور شما بشود. زیرا برای درک بهتر از یک موضوع لازم است جملات کوتاه، ساده و پرمعنا باشند.

اصول سئو در تولید محتوا

  • تناسب متن با موضوع هر زیر عنوان

در یک متن اصولی باید مطالبی که برای هر زیر عنوان می‌نویسید، با عنوان آن متناسب باشد. ضمن اینکه متن توصیف شده باید با عنوان اصلی مرتبط باشد. به طوری که خواننده با مطالعه هر قسمت از متن مقاله، به دانسته‌های بیشتری دست یابد. دقت کنید که ارائه مطالب اضافه حوصله کاربر را سر می‌برد و حتی باعث سردرگمی وی خواهد شد. از سوی دیگر، باید انگیزه کاربر برای خواندن ادامه متن تقویت شود. هر چه کاربر مدت زمان بیشتری را برای مطالعه مطالب یک سایت صرف کند، گوگل به صفحات آن سایت امتیاز بیشتری خواهد داد.

  • ایجاد ارتباط بین محتواهای مختلف

برای یک وبسایت با موضوع مشخص باید تعداد زیادی مقاله با موضوعات مرتبط آماده شوند. ایجاد ارتباط بین این مقاله‌ها، کمک می‌کند تا کاربر زمان بیشتری را در سایت شما سپری کند. برای مثال، ممکن است بخواهید مقاله‌ای درباره «خواص چای سبز» برای یک سایت پزشکی بنویسید. ممکن است در طول مقاله خود به «تاثیر چای سبز در درمان فشار خون» اشاره‌ای داشته باشید. در این صورت اگر مقاله‌ای درباره این موضوع در سایت خود دارید، می‌توانید به آن لینک بدهید. به این ترتیب، کاربر می‌تواند اطلاعات بیشتری درباره فواید مصرف چای سبز به دست آورد. این یعنی همان اصول سئو در تولید محتوا که به بهبود سئوی داخلی سایت کمک می‌کند. البته با گشت و گذار کاربر در بین صفحات سایت، اعتماد گوگل نیز به شما بیشتر خواهد شد. بنابراین منتظر دریافت امتیاز از سوی وی باشید که در نهایت رتبه شما را افزایش خواهد داد.

 ما در زمینه تولید محتوا در اصفهان یکی از فعال ترین مجموعه های موجود هستیم خوشحال می شویم در کنار شما باشیم

 

نوشتن دیدگاه