first-page-of-google

بهینه سازی وب سایت، با هدف رسیدن به رتبه‌های بالای گوگل انجام می‌شود. زمانی می‌توانید ورودی خوبی از گوگل به سایت خودتان بگیرید که وب سایت شما در کلمه کلیدی خاص در صفحه اول گوگل قرار بگیرد. اما چطور می‌توان به صفحه گوگل رسید؟ برای افزایش رتبه سایت هیچ راهی بهتر از انتخاب کلمات کلیدی مناسب و همچنین کار کردن روی سرعت و قابلیت‌های سایت نیست. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با صفحه اول گوگل و راه رسیدن به آن آشنا کنیم.

صفحه اول گوگل چیست؟

اگر در اینترنت یک کلمه کلیدی را جستجو کنید، سایت‌هایی به ترتیب اولویت در جستجوی شما نشان داده می‌شوند که جزء رتبه های برتر گوگل هستند. احتمالا شما هم حداکثر 10 مورد از این سایت‌ها را بررسی می‌کنید و دیگر تمایلی به ورود به صفحات دوم و سوم گوگل نخواهید داشت. صفحه اول گوگل، در واقع همان صفحه ابتدایی است که با سرچ یک کلمه کلیدی بارگذاری می‌شود. در این صفحه سایت‌های مختلفی قرار می‌گیرند که هم محتوای مرتبط با موضوع سرچ شده دارند و هم سایت آن‌ها برای گوگل بهینه سازی شده است.
بنابراین می‌توان گفت که تمامی هدف سئو این است که یک وب سایت به صفحه اول گوگل برسد. در این صورت ورودی سایت بیشتر می‌شود و می‌توان شاهد افزایش فروش کسب و کار از طریق وب سایت بود. درنتیجه صفحه اول گوگل، یک مکان برای رشد وب سایت‌های مختلف است که البته ورود به آن کار چندان آسانی نیست.

ده تکنیک برای قرار گرفتن لینک در صفحه اول گوگل

ده تکنیک برای قرار گرفتن لینک در صفحه اول گوگل

برای قرار گرفتن لینک سایت در صفحه اول گوگل، نیاز به تلاش و تجربه دارید. اگر برای این کار زمان کافی ندارید، بهتر است که از یک تیم سئوکار کمک بگیرید و کار رشد وب سایت را به صورت تمام و کمال به این افراد که هم متخصص هستند و هم با تجربه بسپارید. در ادامه تکنیک‌های مختلفی که می‌توانند باعث رشد وب سایت شما و قرار گرفتن آن در صفحه اول گوگل شوند، را معرفی می‌کنیم.

نام دامنه وب سایت

نام دامنه وب سایت، یکی از مهم‌ترین مواردی است که برای رسیدن به صفحه نخست گوگل باید به آن توجه داشته باشید. نام دامنه وب سایت باید کوتاه باشد تا تمامی افراد بتوانند به راحتی آن را به خاطر بسپارند. نکته مهم دیگر مفهوم دامنه است. دامنه وب سایت یک کسب و کار باید مفهوم کسب وکار را برساند. به طور مثال، فروشگاه اینترنتی رنگین کمان باید دارای عبارتی مشابه با رنگین کمان در نام دامنه وب سایت خود باشد. در این صورت همه مشتریان و کاربران می‌توانند با یک جستجوی ساده به سایت وارد شوند.
به حافظه سپردن نام آدرس وب سایت، اهمیت بسیار زیادی دارد. متاسفانه برخی از صاحبان وب سایت‌ها تصور می‌کنند که باید رمز کسب و کارشان را در دامنه وب سایت قرار دهند. این کار باعث می‌شود که کاربران خیلی سخت نام دامنه وب سایت را در ذهن خود نگه دارند.

متا تگ عنوان

یکی دیگر از تکنیک‌هایی که می‌تواند برای رسیدن به صفحه اول گوگل مورد استفاده قرار گیرد، توجه به متا تگ عنوان است. متا تگ عنوان تاثیر بسیار زیادی روی قرار گرفتن یک لینک در صفحه اول گوگل دارد. به طوری که اگر توجهی به این موضوع نداشته باشید، قطعا کارتان برای انجام تکنیک‌های دیگر به صورت موثر سخت خواهد شد. کاراکتر متا تگ عنوان باید بین 30 الی 60 کاراکتر باشد. به کار رفتن کلمه کلیدی اصلی در آن نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.
یکی از تکنیک‌هایی که در سال‌های اخیر تاثیر زیادی روی قرار گرفتن یک وب سایت در صفحه نخست گوگل داشته، فاصله انداختن به متا تگ‌ها با | بوده است. دقت داشته باشید که اگر تعداد کاراکترهای متا تگ عنوان شما بیش از 60 عدد شود، بخشی از عنوان به صورت نقطه چین نمایش داده می‌شود.

ده تکنیک برای قرار گرفتن لینک در صفحه اول گوگل

متا تگ توضیحات

متا تگ توضیحات نیز مانند متا تگ عنوان برای سئو سایت شما بسیار مهم است. اگرچه متا تگ یا همان خلاصه محتوا در صفحه اصلی سایت نمایش داده نمی‌شود، اما یکی از مهم‌ترین عواملی است که در قرار گرفتن شما در صفحه اول گوگل تاثیر می‌گذارد. متا تگ توضیحات می تواند بین 70 الی 150 کاراکتر باشد که باید در آن توضیح داده شود که چه محتوایی در آن مقاله قرار گرفته است.
اگر تعداد متا تگ توضیحات بیشتر از حد مجاز شود، بخشی از آن به صورت نقطه چین نمایش داده می‌شود که این موضوع تاثیر منفی روی کسب و کارتان خواهد داشت. متا تگ توضیحات باید حاوی کلمه کلیدی اصلی باشد و کاربر را برای خواندن یک مقاله ترغیب کند.

تگ عنوان H1

مقاله عنوان شما در صورتی می‌تواند باعث دریافت ورودی شود که آن را را با دقت بیشتری بنویسی تا بیشتر گوگل را برای قرار دادن مقاله در صفحه اول ترغیب کنید. یکی از نکات مهم در نوشتن مقاله این است که متا تگ شما باید متفاوت باشد و حاوی کلمات کلیدی نیز باشد. هر صفحه از وب سایت شما باید دارای یک تگ H1 باشد. برای سایر زیر عنوان‌ها باید از تگ H2 و H3 استفاده کنید. می‌توانید از کلمه کلیدی در داخل تگ عنوان H1 استفاده کنید.

کلمات کلیدی داخل متن

مهم‌ترین روشی که می‌تواند برای افزایش رتبه سایت مورد استفاده قرار گیرد، به کار بردن کلمات کلیدی در داخل متن است. کلمات کلیدی هر چقدر بتوانند دقیق‌تر و در بخش‌های مرتبط، در داخل متن گنجانده شوند، کیفیت کار بالاتر می‌رود. استفاده بیش از حد کلمات کلیدی در داخل متن، می‌تواند باعث جریمه شدن وب سایت شود و همچنین تاثیری روی دیده شدن وب سایت شما نخواهد داشت. از طرف دیگر تعداد کلمات کلیدی محدود در مقاله نیز می تواند به کیفیت محتوا آسیب وارد کند.
یکی از مواردی که حتما باید در نظر داشته باشید، این است که تعداد کاراکترهای محتوا باید حداقل 500 عدد باشد. در غیر این صورت گوگل آن متن را به عنوان یک مقاله در نظر نمی‌گیرد. با این حال توصیه ما این است که تعداد کاراکترهای مقاله را حداقل به 1200 تا 1600 برسانید. چگالی کلمات کلیدی نیز باید بین 0.5 تا 2.5 درصد باشد، هر چند که در حال حاضر بهترین درصد چگالی کلمات کلیدی، 1 درصد است.

ده تکنیک برای قرار گرفتن لینک در صفحه اول گوگل

تگ ALT برای عکس ها

یکی دیگر از تکنیک‌هایی که می‌تواند برای رسیدن به صفحه اول گوگل مورد استفاده قرار گیرد، استفاده از تگ ALT برای عکس‌ها است. هر یک از عکس‌ها باید تگ آلت حرفه‌ای داشته باشند تا گوگل به عکس‌های شما اهمیت بدهد. در واقع این تکنیک برای نشان داده شدن عکس شما در گزینه‌های اول جستجوی گوگل است. تگ آلت باید مرتبط با توضیحات محصول هر عکس باشد. استفاده از کلمه کلیدی اصلی نیز می‌تواند روی کیفیت تگ‌های آلت تاثیرگذار باشد. تگ هر عکس باید با تگ دیگر عکس‌ها متفاوت باشد.

لینک های داخلی

لینک‌های داخلی، به لینک‌هایی گفته می‌شود که باعث اتصال داخلی صفحات مختلف و مرتبط وب سایت به یکدیگر می‌شوند. لینک دهی داخلی، نوعی بک لینک است که می‌تواند روی سئو وب سایت شما تاثیر مثبتی داشته باشد. انکر تکست‌هایی که برای لینک‌های داخلی استفاده می‌شوند، باید تا حد ممکن با محتوای اصلی متن مرتبط باشند. با کمک لینک‌های داخلی مرتبط، می‌توانید کاربران را به صفحات دیگر ارتباط دهید. در این صورت ورودی سایت شما چندین برابر خواهد شد.

لینک های خارجی

لینک‌های خارجی نیز در گروه بک لینک قرار می‌گیرند. با این تفاوت که این لینک‌ها مربوط به سایت‌های دیگر می‌شوند. تاثیر لینک‌های خارجی نسبت به لینک‌های داخلی بیشتر است. اما این بدین معنی نیست که در صفحات مختلف سایت خودتان به دیگر سایت‌ها لینک بدهید و انتظار داشته باشید که در صفحه نخست گوگل قرار بگیرد، بلکه هدف این است که آن‌قدر وب سایت ارزشمند و باکیفیتی داشته باشید که دیگران به وب سایت شما لینک خارجی بدهند. در این صورت رتبه شما در گوگل بسیار بهبود پیدا خواهد کرد.

ده تکنیک برای قرار گرفتن لینک در صفحه اول گوگل

سرعت سایت و سرعت صفحه

سرعت سایت عاملی است که باعث ماندگار شدن کاربران در وب سایت شما می‌شود. هر چقدر سرعت سایت شما بیشتر باشد، عملکرد وب سایتتان نیز در صفحه اول گوگل بالاتر خواهد رفت. هر گونه ایراد و باگ هنگام باز کردن وب سایت، باعث ترک کاربران می‌شود. به همین خاطر این موضوع تاثیر بسیار بدی روی سئو وب سایت شما خواهد گذاشت.
سرعت صفحه یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند مانند سرعت سایت وب سایتتان را در صفحه اول گوگل قرار دهد. سرعت صفحه درواقع زمانی است که برای لود شدن یک صفحه نیاز است صبر کنیم و سرعت سایت، مربوط به زمان لود شدن کل صفحات سایت است. بسیار مهم است که سرعت صفحه، مخصوصا در دستگاه‌های تلفن همراه چگونه باشد. هر چقدر یک صفحه از سایت سریع‌تر بارگذاری شود، احتمال رسیدن به صفحه نخست گوگل نیز بسیار افزایش پیدا می‌کند.

نقشه سایت

نقشه سایت باید به گونه‌ای طراحی شود که کاربران به آن جذب شوند. در واقع نقشه و طراحی سایت باید واضح، قابل دسترس، خوانا و همچنین بروز باشد تا بتوانید از سوی گوگل برگزیده شوید. هر چقدر صفحه اول سایت طراحی بهتری داشته باشد، گوگل برای انتخاب وب سایت شما جهت نشان دادن در صفحه اول جستجوی گوگل ترغیب می شود. برای بهینه کردن نقشه سایتتان می‌توانید نمونه‌های سایت رقبای خودتان را بررسی نمایید.

علاوه‌بر موارد گفته شده، با توجه به اینکه اکثر کاربران برای ورود به وب سایت‌ها از گوشی تلفن همراه استفاده می‌کنند، یکی از معیارهای جدید گوگل برای برگزیدن سایت‌های مختلف و نشان دادن آن‌ها در صفحه اول گوگل، Mobile first بودن آن است. این یعنی وب سایت در گوشی تلفن همراه نیز کارایی خوبی داشته باشد، به‌طوری که بتوان به راحتی به واسطه گوشی تلفن همراه از خدمات وب سایت استفاده کرد.
استفاده از تمام تکنیک‌های گفته شده برای رفتن به صفحه اول گوگل، نیاز به تخصص و تجربه دارد، زیرا ممکن است با یک خطای کوچک، گوگل نه‌تنها سایت شما را به صفحه اول نبرد، بلکه شما را جریمه کند و جبران آن سخت باشد. برای این منظور، اصفهان سئو در کنار شماست تا با انجام روش‌های اصولی و تخصصی، سایت شما را به صفحه نخست گوگل برساند.

 

چگونه صفحه اول گوگل باشیم

برای قرار گرفتن در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل، می‌توانید از تکنیک‌ها و راهکارهای مختلفی استفاده کنید که معمولاً زیر مجموعه‌ای از بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) هستند. اینجا چند مورد از مهم‌ترین روش‌ها برای بهبود جایگاه وب‌سایت شما در نتایج جستجو آورده شده‌اند:

1. **تحقیق کلمات کلیدی**: شناسایی کلمات و عباراتی که مخاطبان هدف شما برای یافتن محتوا یا محصولات مشابه به آنچه شما ارائه می‌دهید، جستجو می‌کنند. استفاده از این کلمات کلیدی در متن، عنوان، متا توضیحات، و URL صفحات وب‌سایت شما می‌تواند به بهبود جایگاه آنها در نتایج جستجو کمک کند.

2. **تولید محتوای با کیفیت و مرتبط**: ایجاد محتوای جذاب، مفید و به‌روز که پاسخگوی نیازهای افرادی است که جستجو می‌کنند. محتوای با کیفیت می‌تواند باعث جلب توجه بازدیدکنندگان و ایجاد لینک‌های ورودی از سایت‌های دیگر شود.

3. **بهینه‌سازی برای موبایل**: اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما برای نمایش در دستگاه‌های موبایل بهینه‌سازی شده است، زیرا گوگل به وب‌سایت‌هایی که در دستگاه‌های موبایل به خوبی نمایش داده می‌شوند، امتیاز بالاتری می‌دهد.

4. **بهینه‌سازی سرعت سایت**: سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت شما یکی دیگر از عوامل مهم در رتبه‌بندی گوگل است. بهینه‌سازی تصاویر، استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN) و بهبود پاسخگویی سرور می‌تواند به بهبود این معیار کمک کند.

5. **استفاده از تگ‌های عنوان و متا توضیحات**: این تگ‌ها به گوگل کمک می‌کنند تا محتوای صفحه شما را بهتر درک کند. مطمئن شوید که کلمات کلیدی مورد هدف در این تگ‌ها وجود دارند.

6. **ایجاد لینک‌های داخلی و بک‌لینک‌های با کیفیت**: داشتن لینک‌هایی که به دیگر صفحات وب‌سایت شما اشاره می‌کنند 

دیدگاه‌ها  
تبلیغ توی آنی گاه یک راه کار است
یک راه کارش گذاشتن تبلیغ رایگان با توضیحات و عکس کافی توی سایت آنی گاه است که هم مجانی است هم یک ماه می مانه اگه دلتون خواست می توانید پول بدید و ماندن آگهی خودتون را تبلیغ کنید
نوشتن دیدگاه