چگونه سایت خود را در گوگل ثبت کنیم

زمانی که شما تصمیم به نوشتن یک سایت و کسب درآمد از آن می کنید باید بدانید که مهمترین قدم در شروع این مسیر ثبت سایت در گوگل می باشد. متاسفانه در حال حاضر سایت های بسیاری وجود دارد که مدیران آن ها از روی ناآگاهی به درستی ثبتشان نکرده اند و در نتایج گوگل نشان داده نمی شوند. وقتی این اتفاق بیفتد مثل این است که سایت شما اصلا وجود ندارد. بنابراین اولین قدم برای شروع کار روی وبسایت این است که بدانیم چگونه سایت خود را در گوگل ثبت نام کنیم.

هک سئو – 20 تکنیک و ترفند برای جهش به رتبه یک

نکاتی که باید قبل از ثبت سایت در گوگل بدانید

همانطور که گفتیم برای رشد سایت، شما باید حتما بدانید که چگونه سایت خود را در گوگل ثبت نام کنید و این کار را انجام دهید تا سایت شما اصطلاحا برای گوگل ایندکس و مشخص شود. این کار باعث می شود موتورهای جستجوگر گوگل روی سایت شما توقف کرده و آن را بررسی کنند. موتورهای جستجوگر موتورهایی هستند که در زمان های مشخصی در شبانه روز توسط ربات های خود در اینترنت به بررسی سایت های معرفی شده به گوگل می پردازند. با این کار ارزش هر سایت را از طریق رنک الکسا مشخص می کنند و سایت های جدید را به لیست خود اضافه می نمایند. همچنین سایت های بی محتوا، قدیمی و بدون کاربرد را از اطلاعات خود حذف خواهند کرد. گوگل برای ثبت سایت شما از شما می خواهد تا آدرس سایت را همراه با توضیحات مورد نیاز برای آن به ایندکس گوگل اضافه نمایید. اما این به این معنی نیست که بلافاصله بعد از معرفی سایت، سایت شما در گوگل قابل جستجو باشد و سریعا رشد کند. زیرا فاکتورهای بسیار زیادی برای رتبه بندی های سایت ها وجود دارد که همین امر هم رقابت بسیار شدیدی بین سایت های با رتبه بالا ایجاد کرده است. پس ثبت سایت اولین قدم برای کسب درآمد از سایت است و مسیر طولانی را در پیش رو خواهید داشت.

چگونه سایت خود را در گوگل ثبت کنیم؟

مراحل ثبت سایت در گوگل

در این قسمت به صورت مرحله به مرحله برای شما خواهیم گفت که چگونه به راحتی سایت خود را ایندکس کرده و در گوگل ثبت کنید:

ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل یکی از اولین قدم‌ها برای بهینه‌سازی سئو (SEO) و افزایش رتبه وب‌سایتتان در نتایج جستجو است. با ثبت سایت، می‌توانید اطلاعات مهمی در مورد عملکرد وب‌سایتتان در گوگل به دست آورید و مشکلات سئوی آن را شناسایی و حل کنید.

به وب‌سایت Search Console گوگل (https://search.google.com/search-console/about) بروید.
روی دکمه "شروع کار" کلیک کنید.
آدرس وب‌سایتتان را وارد کنید و روی دکمه "افزودن ملک" کلیک کنید.
روش تأیید مالکیت وب‌سایتتان را انتخاب کنید.

روش‌های مختلفی برای تأیید مالکیت وب‌سایت در سرچ کنسول گوگل وجود دارد:

بارگذاری فایل HTML: در این روش، باید یک فایل HTML خاص را در روت وب‌سایتتان بارگذاری کنید.
افزودن رکورد متا به کد HTML: در این روش، باید یک کد متا خاص را به کد HTML صفحات وب‌سایتتان اضافه کنید.
تأیید مالکیت از طریق Google Analytics: اگر از Google Analytics استفاده می‌کنید، می‌توانید از این روش برای تأیید مالکیت وب‌سایتتان استفاده کنید.
تأیید مالکیت از طریق Google Tag Manager: اگر از Google Tag Manager استفاده می‌کنید، می‌توانید از این روش برای تأیید مالکیت وب‌سایتتان استفاده کنید.

پس از انتخاب روش تأیید مالکیت، دستورالعمل‌های مربوط به آن روش را به دقت دنبال کنید.

پس از تأیید مالکیت وب‌سایتتان، می‌توانید به اطلاعات و ابزارهای مختلف سرچ کنسول گوگل دسترسی داشته باشید.

 ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

برخی از مهم‌ترین اطلاعات و ابزارهای سرچ کنسول گوگل عبارتند از:

پوشش: این بخش نشان می‌دهد که چه تعداد از صفحات وب‌سایتتان توسط گوگل ایندکس شده‌اند.
خطاها: این بخش نشان می‌دهد که چه خطاهایی در وب‌سایتتان وجود دارد که می‌تواند بر سئوی آن تأثیر منفی بگذارد.
امنیت و مسائل دستی: این بخش نشان می‌دهد که آیا مشکلی امنیتی یا مشکلی دستی در وب‌سایتتان وجود دارد که باید برطرف شود.
عملکرد: این بخش نشان می‌دهد که وب‌سایتتان در نتایج جستجو برای چه کلمات کلیدی رتبه گرفته است و چه تعداد کلیک دریافت کرده است.
لینک‌ها: این بخش نشان می‌دهد که چه وب‌سایت‌هایی به وب‌سایتتان لینک داده‌اند.

با استفاده از اطلاعات و ابزارهای سرچ کنسول گوگل، می‌توانید وب‌سایتتان را بهینه‌سازی کنید و رتبه آن را در نتایج جستجو افزایش دهید.

ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

نکات مهم:

پس از ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل، باید به طور مرتب آن را بررسی کنید و مشکلات سئوی آن را حل کنید.
از ابزارهای مختلف سرچ کنسول گوگل برای بهینه‌سازی وب‌سایتتان استفاده کنید.
اگر در مورد ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل یا استفاده از ابزارهای آن سوالی دارید، می‌توانید از منابع آموزشی گوگل یا از متخصصان سئو کمک بگیرید.

همانطور که ملاحظه کردید ثبت نام سایت در گوگل به راحتی انجام می شود اما از اهمیت بسیار زیادی برای رشد سایت برخوردار است. در واقع اگر سایتتان به درستی ثبت نشود حتی در صورتی که روزها و ماه ها به صورت حرفه ای روی محتوای سایتتان کار کنید هیچ نتیجه ای نخواهید گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان سئو اصفهان در ارتباط باشید. مجموعه اصفهان سئو، بهترین شرکت سئو سایت در اصفهان است که با  راهنمایی های لازم می تواند در جهت رشد سایت شما کمک فراوانی کند.

نوشتن دیدگاه