مراحل یادگیری سئو

رقابت در دنیای دیجتال مارکتینگ مستلزم تسلط بر قواعدی است که با کمک آن‌ها بتوان در این دنیای پیچیده‌ و گسترده‌ پیشرفت کرد. یکی از گا‌م‌های مهم برای راه‌یافتن به این جهان پویا و امیدبخش را باید آموختن قواعد سئو دانست که به صاحبان کسب‌وکار و فعالان فضای مجازی کمک می‌کند تا بیشتر و بهتر دیده شوند. مراحل یادگیری سئو این راه را برای علاقه‌مندان هموار خواهد ساخت. در این مطلب از سئو اصفهان به بررسی مراحل یادگیری سئو می پردازیم.

مراحل یادگیری سئو

چگونه می توان سئو یاد گرفت؟ سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است که به بهبود وضعیت وب‌سایت در موتورهای جست‌وجو و در بین کاربران می‌پردازد که چهار جنبه اصلی دارد:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • ایجاد و بهینه‌سازی محتوا
  • سئوی فنی
  • لینک بیلدینگ

برای شناخت این مفاهیم و تسلط بر آن‌ها باید مراحل یادگیری سئو را به شرح ذیل آموخت.

  • مرحله اول- آشنایی با شیوه کار موتورهای جست‌وجو

اولین گام، آموختن اصول اولیه و الگوریتم‌های حاکم بر موتورهای جست‌وجو و روش‌های کار آن‌هاست. موتورهای جست‌وجو طبق اصول و قواعدی به صفحات وب می‌خزند و به فهرست‌بندی و رتبه‌بندی آن‌ها می‌پردازند. در اولین گام مراحل یادگیری سئو این اصول و الگوریتم را می‌شناسید.

  • مرحله دوم- آموختن شیوه تحقیق کلمات کلیدی

در مرحله دوم با مفهوم بسیار مهم «کلمات کلیدی» و شیوه تحقیق درباره آن‌ها آشنا می‌شوید. منظور از کلمات کلیدی یافتن و استفاده از کلمات و عباراتی است که مخاطب و جامعه هدف شما آن را در فضای اینترنت جست‌وجو می‌کند.

مراحل یادگیری سئو

  • مرحله سوم- فراگرفتن راه‌های فتح رتبه‌های بالا در موتورهای جست‌وجو

گام سوم به شما می‌آموزد که چگونه با استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحه، URL، توضیحات متا، سرفصل‌ها و متن اصلی و در یک کلام با بهبود محتوای خود به جست‌وجوگران و جامعه هدف خود کمک کنید که در بین انبوه منابع و سایت‌ها، شما را بیابند.

  • مرحله چهارم – بهبود عملکرد سایت و حضور در بین رقبا

در این مرحله وقت آن ‌است که بیاموزید چگونه با تحلیل وضعیت صفحه خود و اعمال سئوی فنی یا تکنیکال، سئوی داخلی و خارجی وضعیت صفحه خود را در نتایج موتورهای جست‌وجو بهبود ببخشید و از میزان سرعت و امنیت وب‌سایت خود اطمنان بیابید. همچنین چگونه آن را در فهرست‌بندی بالای جست‌وجوگرهای اینترنتی جای دهید.

  • مرحله پنجم – برقراری ارتباط و تعامل ارتقابخش با وب‌سایت‌های دیگر

گام پنجم در بین مراحل یادگیری سئو اهمیت و حساسیت ویژه‌ای دارد. در این مرحله می‌آموزید که چگونه بین منابع معتبر دیگر به وب‌سایت خود پل ارتباطی و پیوند برقرار کنید و اعتبار و محبوبیت سایت خود را افزایش دهید.

  • مرحله ششم- آنالیز و تعیین استراتژی سایت

در گام پایانی چگونگی بررسی و نظارت بر رتبه و گزارش‌های ترافیکی خود را فرا می‌گیرید تا برپایه نتایج آن‌ها، استراتژی سئوی خود را تعریف و تنظیم کنید.

مراحل یادگیری سئو

بخش تئوری سئو

آموزش‌ها در بخش تئوری SEO به مطالعه چگونگی و چرایی کار موتورهای جست‌وجو و راه‌های بهینه‌سازی وضعیت وب‌سایت اختصاص دارد. این بخش در مراحل یادگیری سئو به فرد کمک می‌کند تا الگوریتم‌هایی را درک کند که رفتار موتورهای جست‌وجو را شکل می‌دهند، به تبیین کلمات کلیدی بپردازد که مردم برای رسیدن به محتوای مورد نظرشان آن را جست‌وجو می‌کنند و با عرضه محتوایی مفید و تازه به نیاز مخاطبان و جامعه هدف پاسخ دهد.

تئوری‌ها و نظرات سئو، ویرایش محتوا و ارتقای سایت را برای افزایش ارتباط و پیوند آن‌ با دیگر رقبا و مخاطبان توضیح می‌دهد و تلاش می‌کند چگونگی تاثیر رفتار وب‌سایت را بر نتایج موتورهای جست‌وجو آشکار سازد. به‌طور کلی بخش تئوری سئو به تبیین و نشان دادن مواردی می‌پردازد که در مراحل یادگیری سئو به آن‌ها اشاره کردیم و تکنیک‌های مورد نیاز یا حاکم بر هر مرحله را روشن می‌سازد.

بخش تئوری سئو

انجام پروژه عملی سئو

پروژه عملی سئو راهی برای انجام آزمایشی و به کار بردن آموخته‌ها، دانش و مهارت‌های سئو در یک وب‌سایت واقعی است. انجام چنین پروژه‌ای می‌تواند به یادگیری موثر وکارآمد سئو کمک کند و میزان مهارت و پیشرفت فرد را در دریافت آموزش‌ها به‌خوبی نشان دهد.

منابع به روزرسانی دانش سئو

دانش و مهارت سئو، زمینه‌ای متغیر و بسیار پویا به‌حساب می‌آید که برای دست‌یابی به اهداف آن و بهره‌مند شدن از امکانات موثر و نتیجه‌بخش این مهارت باید پس از طی کردن مراحل یادگیری سئو به‌طور مداوم به قوانین جدید آن تسلط پیدا کرد و قواعد تازه‌ای را که برای آن ترسیم می‌شود، به‌خوبی و از منابع معتبر و جامع و کامل فرا گرفت. در اینجا می‌کوشیم برخی از منابع مفید را به شما معرفی کنیم.

  • اولین و بهترین منبع برای به‌روزرسانی دانش سئو مراجعه به آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌هایی است که خود طراحان و مدیران کنترل موتورهای جست‌وجو در اختیار عموم قرار می‌دهند. آن‌ها هر از گاهی درباره انواع اصلاحات و تغییراتی که در این حیطه انجام داده‌اند از طریق گفت‌وگو با رسانه‌ها، صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های خبری این به‌روز‌رسانی‌ها را به آگاهی متقاضیان و علاقه‌مندان می‌رسانند.
  • وبلاگ‌ها و سایت‌های معتبری که به آموزش سئو می‌پردازند نیز در رقابت با یکدیگر می‌کوشند آخرین و بهترین اطلاعات مورد نیاز کاربران را با دسته‌بندی‌های مناسب و با رویکرد آموزشی قوی در اختیار افراد قرار دهند. با عضویت در این وبلاگ‌ها یا سایت‌ها و دریافت مقالات خبری و آموزشی آن‌ها می‌توانید دانش سئوی خود را به‌روز و مطابق با آخرین دستاوردها و تحلیل‌های کاربردی زمینه مورد نظر، نگاه دارید.
  • اشتراک خبرنامه‌ها و کاتالوگ‌های آموزشی مرتبط نیز بسیار موثر است. این منابع اطلاع‌رسانی به‌صورت منظم و براساس آخرین مطالب، ایمیل‌ها یا مجموعه‌هایی را برای شما ارسال خواهند کرد که می‌توانید با مطالعه آن ها از منابع دیگر بی‌نیاز شوید.
  • صفحات اجتماعی مدیران موتورهای جست‌وجو مثل گوگل را پیگیری کنید و به آن‌ها سر بزنید.
  • به پادکست‌های آموزشی گوش کنید که خود را به اطلاع‌رسانی ملزم و متعهد می‌دانند.
  • ویدیوهای آموزشی یا وبینارها و برنامه‌های زنده مدیران و طراحان سئو در موتورهای قدرتمند جست‌وجو در دنیای اینترنت را از یاد نبرید.

دانش سئو، مهارتی به‌روز و مدرن محسوب می‌شود که برای انواع کسب‌وکارها و خدمات عمومی به ضرورتی گریزناپذیر تبدیل شده است. کسانی که علاقه دارند به این دانش تسلط پیدا کنند باید ابتدا مراحل یادگیری سئو را پشت سر بگذارند. این مراحل به مباحثی تئوری و نظری و همچنین عملی و کاربردی می‌پردازد که نتایج آن به گسترش دایره نفوذ کسب‌و کارها می‌پردازد و صدای آن‌ها را بهتر و گسترده‌تر به گوش مشتریان و جامعه هدف‌شان می‌رسانند.

 

نوشتن دیدگاه