اگر سایت کسب و کار خود را شروع کرده اید و می خواهید رتبه شما در موتورهای جستجو گوگل بیشتر از بقیه باشد باید روی آنالیز کلمات کلیدی تمرکز ویژه ای داشته باشید. انتخاب کلمات کلیدی مناسب در محتواها همیشه به بالا بردن رتبه سایت و بهینه سازی آن کمک می کند و این یکی از مراحل سئو به شمار می رود.
آنالیز کلمات کلیدی چیست
آنالیز کلمات کلیدی در گوگل به معنی تجزیه و تحلیل کردن کلمات به منظور بهینه سازی سایت و موتورهای جستجو است. با آنالیز کلمات کلیدی می توان فهمید چه کلماتی بازده سایت را افزایش داده و موجب بیشتر دیده شدن آن می شوند. برای تهیه یک محتوای پربازده لازم است ابتدا کلمات کلیدی پرکاربرد بررسی شده و سپس در جایگاه مناسب خودشان در متن جای بگیرند. تیم متخصص اصفهان سئو یکی از بهترین شرکت های سئو در اصفهان است. این مجموعه با داشتن متخصصان سئو به بهترین شکل ممکن کلمات کلیدی برای سایت شما را آنالیز می کند.
مزایای آنالیز کلمات کلیدی
آنالیز کلمات کلیدی سه مزیت مهم دارد که عبارتند از:
- اول، بهینه سازی مخارج: به این معنی که با آنالیز کلمات کلیدی، بودجه سایت صرف کلمات موفق و قراردادن آنها در جای صحیح شده و جلوی هدر رفتن سرمایه بر روی کلمات بی بازده را می گیرد.
- دوم، افزایش نرخ تبدیل: آنالیز کلمات کلیدی کمک می کند که نرخ تبدیل کاربر به مشتری افزایش پیدا کند.
- سوم، بررسی رفتار کاربران: اینکه کاربران کلمات کلیدی را چگونه و از چه روشی جستجو می کنند بسیار مهم است و آنالیز کلمات کلیدی این امر را بررسی می کند.
مراحل آنالیز کلمات کلیدی در گوگل
برای آنالیز کلمات کلیدی در گوگل می بایست سه مرحله طی شود:
- قبل از تولید محتوا: ابتدا باید با استفاده از ابزاری مانندGoogle trends کلمات کلیدی که بیشترین نرخ جستجو را دارند مطابق با موضوع و محتوای سایت بررسی شوند.
- حین تولید محتوا: در حین تولید محتوا باید از ابزار دیگری به نام Google analytics استفاده کنید تا مطمئن شوید محتوایی که در حال تولید آن هستید دارای کلمات کلیدی مناسب بوده و هر کلمه در جای درستی قرار گرفته است. ضمن اینکه با این ابزار میزان ترافیک ایجاد شده روی هر کلمه کلیدی نیز بررسی می شود.
- بعد از تولید محتوا: در این مرحله و چند روز پس از تولید محتوا و انتشار آن با ابزاری به نام Google webmaster نرخ کلیک و ترافیک صفحه موردنظر بررسی می شود تا در صورت لزوم، به تغییر و اصلاح محتوا پرداخته شود.
تعدادی از ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی در گوگل
آنالیز کلمات کلیدی در گوگل به صورت آنلاین و توسط ابزارهای رایگان انجام میشود. ابزاری مانند Google AdWords که در کنار بررسی کلمات کلیدی به بررسی سایت رقبای شما نیز می پردازد. یا ابزار Google keywords که کاملا رایگان و حتی نیاز به ثبت ندارد. از دیگر ابزارهای آنلاین آنالیز کلمات کلیدی می توان به word tracker, SEO book, Google analytics وGoogle webmaster اشاره کرد.
بررسی کلمات کلیدی در گوگل
برای بررسی کلمات کلیدی در گوگل، استراتژیهای متعددی وجود دارد که میتواند به بهبود رتبهبندی سایت شما در نتایج جستجو کمک کند. در اینجا چند استراتژی جدید و مؤثر آورده شده است:
تحلیل رقابتی:
- استفاده از ابزارهای تحلیل رقابتی مانند SEMrush، Ahrefs، و Moz برای بررسی کلمات کلیدی که رقبا استفاده میکنند.
- تحلیل محتوای رقبا برای پیدا کردن شکافهای محتوا و استفاده از آنها برای تولید محتوای جدید و بهتر.
تحقیق کلمات کلیدی بلند:
- تمرکز بر کلمات کلیدی بلند (long-tail keywords) که حجم جستجوی کمتری دارند اما هدفمندتر هستند و نرخ تبدیل بالاتری دارند.
- استفاده از ابزارهای مانند AnswerThePublic و Ubersuggest برای پیدا کردن کلمات کلیدی بلند.
تحلیل رفتار کاربران:
- استفاده از Google Analytics و Google Search Console برای بررسی کلمات کلیدی که کاربران فعلی شما از آنها استفاده میکنند.
- بررسی جستجوهای درونسایتی برای یافتن کلمات کلیدی مورد استفاده کاربران در سایت شما.
استفاده از ابزارهای جدید گوگل:
- Google Trends برای بررسی روندهای جستجو و شناسایی کلمات کلیدی فصلی یا رو به رشد.
- Google Keyword Planner برای پیدا کردن حجم جستجو و پیشنهادات کلمات کلیدی جدید.
محتوای بهینه شده و مرتبط:
- ایجاد محتوای با کیفیت و مرتبط که به طور طبیعی شامل کلمات کلیدی مورد نظر باشد.
- استفاده از نشانهگذاری معنایی (semantic markup) و LSI keywords (کلمات کلیدی مرتبط معنایی) برای بهبود ارتباط محتوا با جستجوهای کاربران.
تحلیل و بهینهسازی تجربه کاربری:
- بهبود تجربه کاربری (UX) سایت، زیرا گوگل به تجربه کاربری اهمیت زیادی میدهد.
- بهینهسازی سرعت بارگذاری صفحات و واکنشگرایی سایت برای دستگاههای مختلف.
استفاده از پرسش و پاسخ:
- ایجاد بخشهای پرسش و پاسخ در سایت خود برای پاسخگویی به سؤالات متداول کاربران.
- استفاده از کلمات کلیدی پرسشی (question keywords) که کاربران در جستجوهای خود استفاده میکنند.
استفاده از شبکههای اجتماعی و انجمنها:
- پیگیری گفتگوها و موضوعات داغ در شبکههای اجتماعی و انجمنها برای پیدا کردن کلمات کلیدی جدید و مرتبط.
- بررسی هشتگها و کلمات کلیدی مورد استفاده در پلتفرمهایی مانند توییتر و ردیت.
برای بهبود رتبه و بهینه سازی سایت نیاز هست که کارهای مهمی انجام شود و آنالیز کلمات کلیدی و تولید محتوای مفید می تواند شما را در رسیدن به این مهم یاری رساند. با بهینه سازی سایت شما، نه تنها رتبه سایت خود را افزایش می دهید بلکه کسب درآمد بیشتر و مشتریان بهتری را به خود جذب خواهید کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت سئو اصفهان تماس حاصل فرمایید.