آنالیز کلمات کلیدی در گوگل

اگر سایت کسب و کار خود را شروع کرده اید و می خواهید رتبه شما در موتورهای جستجو گوگل بیشتر از بقیه باشد باید روی آنالیز کلمات کلیدی تمرکز ویژه ای داشته باشید. انتخاب کلمات کلیدی مناسب در محتواها همیشه به بالا بردن رتبه سایت و بهینه سازی آن کمک می کند و این یکی از مراحل سئو به شمار می رود.

آنالیز کلمات کلیدی چیست

آنالیز کلمات کلیدی در گوگل به معنی تجزیه و تحلیل کردن کلمات به منظور بهینه سازی سایت و موتورهای جستجو است. با آنالیز کلمات کلیدی می توان فهمید چه کلماتی بازده سایت را افزایش داده و موجب بیشتر دیده شدن آن می شوند. برای تهیه یک محتوای پربازده لازم است ابتدا کلمات کلیدی پرکاربرد بررسی شده و سپس در جایگاه مناسب خودشان در متن جای بگیرند. تیم متخصص اصفهان سئو یکی از بهترین شرکت های سئو در اصفهان است. این مجموعه با داشتن متخصصان سئو به بهترین شکل ممکن کلمات کلیدی برای سایت شما را آنالیز می کند.

آنالیز کلمات کلیدی چیست

مزایای آنالیز کلمات کلیدی

آنالیز کلمات کلیدی سه مزیت مهم دارد که عبارتند از:

  • اول، بهینه سازی مخارج: به این معنی که با آنالیز کلمات کلیدی، بودجه سایت صرف کلمات موفق و قراردادن آنها در جای صحیح شده و جلوی هدر رفتن سرمایه بر روی کلمات بی بازده را می گیرد.
  • دوم، افزایش نرخ تبدیل: آنالیز کلمات کلیدی کمک می کند که نرخ تبدیل کاربر به مشتری افزایش پیدا کند.
  • سوم، بررسی رفتار کاربران: اینکه کاربران کلمات کلیدی را چگونه و از چه روشی جستجو می کنند بسیار مهم است و آنالیز کلمات کلیدی این امر را بررسی می کند.

مزایای آنالیز کلمات کلیدی

مراحل آنالیز کلمات کلیدی در گوگل

برای آنالیز کلمات کلیدی در گوگل می بایست سه مرحله طی شود:

  • قبل از تولید محتوا: ابتدا باید با استفاده از ابزاری مانندGoogle trends کلمات کلیدی که بیشترین نرخ جستجو را دارند مطابق با موضوع و محتوای سایت بررسی شوند.
  • حین تولید محتوا: در حین تولید محتوا باید از ابزار دیگری به نام Google analytics استفاده کنید تا مطمئن شوید محتوایی که در حال تولید آن هستید دارای کلمات کلیدی مناسب بوده و هر کلمه در جای درستی قرار گرفته است. ضمن اینکه با این ابزار میزان ترافیک ایجاد شده روی هر کلمه کلیدی نیز بررسی می شود.
  • بعد از تولید محتوا: در این مرحله و چند روز پس از تولید محتوا و انتشار آن با ابزاری به نام Google webmaster نرخ کلیک و ترافیک صفحه موردنظر بررسی می شود تا در صورت لزوم، به تغییر و اصلاح محتوا پرداخته شود.
    تعدادی از ابزارهای آنالیز کلمات کلیدی در گوگل

آنالیز کلمات کلیدی در گوگل به صورت آنلاین و توسط ابزارهای رایگان انجام می‌شود. ابزاری مانند Google AdWords که در کنار بررسی کلمات کلیدی به بررسی سایت رقبای شما نیز می پردازد. یا ابزار Google keywords که کاملا رایگان و حتی نیاز به ثبت ندارد. از دیگر ابزارهای آنلاین آنالیز کلمات کلیدی می توان به word tracker, SEO book, Google analytics وGoogle webmaster اشاره کرد.
برای بهبود رتبه و بهینه سازی سایت نیاز هست که کارهای مهمی انجام شود و آنالیز کلمات کلیدی و تولید محتوای مفید می تواند شما را در رسیدن به این مهم یاری رساند. با بهینه سازی سایت شما، نه تنها رتبه سایت خود را افزایش می دهید بلکه کسب درآمد بیشتر و مشتریان بهتری را به خود جذب خواهید کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت سئو اصفهان تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه