مراحل انجام سئو

مراحل انجام سئو بر اساس یک برنامه منظم پیش می‌رود. رعایت اصول سئو برای رسیدن به یک سایت پرفروش و پربازدید الزامی است. البته گذر از این مراحل به معنای تثبیت موقعیت سایت و رتبه آن نیست.بلکه سئو همواره باید مورد به روزرسانی قرار گیرد. زیرا گوگل هیچ گاه بیکار ننشسته و همواره در حال به روزسانی الگوریتم‌های خود است. مسلما اگر می‌خواهید به یک سایت سئو شده و محبوب برسید، باید اصول و قواعد گوگل را رعایت نمایید. مراحل انجام سئو شامل تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی، بررسی سرعت سایت، اجرای سئوی داخلی و خارجی و آنالیز رقبا هستند. هر یک از این مراحل، اصول و قواعد خاص خود را دارند که باید مطابق با الگوریتم‌های گوگل اجرا گردند. در ادامه با تمامی مراحل مهم سئوی سایت آشنا می شویم. با ما همراه باشید.

مراحل انجام سئو سایت چیست؟

مراحل انجام سئو سایت چیست؟

طی کردن مراحل سئوی سایت برای رسیدن به صفحه اول گوگل الزامی است. مراحل انجام سئوی سایت باید توسط یک متخصص اجرا گردند تا بهترین بازده را داشته باشند. دقت کنید که گوگل همواره مانند یک معلم سخت گیر، بر کار وبسایت شما نظارت دارد. گوگل برای محتوای بی‌کیفیت، استفاده از تعداد زیادی از کلمات کلیدی (Keyword Stuffing)، سرعت پایین سایت و گرفتن بک لینک از سایت‌های نامربوط، به شما نمره منفی می‌دهد. پس باید مراحل انجام سئوی سایت خود را به یک تیم مجرب بسپارید تا بیشترین بازده را داشته باشد. از مهم‌ترین اقداماتی که باید برای سئو کردن سایت خود انجام دهید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب
  • آنالیز رقبا (سایت‌هایی که موضوع‌های مشابه به سایت شما را دارند)
  • انجام سئوی داخلی
  • انجام سئوی خارجی
  • بهبود سرعت سایت
  • لینک دادن به سایت‌های مرتبط برای تعامل متقابل

اولویت بندی مراحل انجام سئو سایت

اولویت بندی مراحل انجام سئو سایت

این که اولویت کدام یک از مراحل انجام سئوی سایت بیشتر است، به وضعیت وبسایت شما بستگی دارد. اگر سایت خود را قبلا طراحی کرده‌اید و نیاز به ارتقا دارد، سرعت، محتوا و لینک‌سازی داخلی اهمیت زیادی دارد. اما برای افرادی که به تازگی می‌خواهند وبسایت خود را طراحی کنند، ممکن است این اولویت‌ها کمی متفاوت باشند. به طور کلی، برای راه اندازی یک سایت جدید، مراحل زیر را باید انجام دهید:

  • یافتن کلمات کلیدی پربازدید و مرتبط

در ابتدای کار بد نیست یک برنامه‌ریزی محتوایی بر اساس کلمات کلیدی پربازدید داشته باشید. برای یافتن کلمات کلیدی پر سرچ درباره هر موضوع می‌توانید از خود گوگل کمک بگیرید. کافی است یک کلمه یا عبارت کوتاه را در گوگل جستجو کنید و ببینید در قسمت پیشنهادات، چه عباراتی را به شما نشان می‌دهد. این عبارات همان مواردی هستند که مورد توجه کاربران بوده‌اند.

  • بهبود سرعت سایت

حتما برایتان پیش آمده است که با کلیک بر روی یکی از نتایج جستجوی گوگل، سایت مورد نظر به کندی باز شود. در این گونه موارد، معمولا سریعا از سایت خارج شده و به یکی دیگر از نتایج پیشنهادی گوگل مراجعه می‌کنید. اگر یک سایت سرعت خوبی نداشته باشد، باید حتما بهینه‌سازی گردد. کاهش حجم عکس‌ها، استفاده از سرور مناسب، بهینه‌سازی Http و حذف پلاگین‌های غیرضروری، به بهبود سرعت سایت کمک می‌کند. رعایت همین نکات به نظر جزیی در مراحل انجام سئو، برای بالا بردن رتبه سایت مفید است.

  • به کار بردن عناوین بهینه برای صفحه

در صفحه نتایج گوگل، به ازای هر سایت، یک عنوان مشخص می‌شود. یکی از مراحل انجام سئوی سایت، بهینه‌سازی این عنوان است. در واقع، این عنوان، موضوع صفحه سایت را نشان می‌دهد. هر چه عنوان صفحه کوتاه‌تر و قابل درک‌تر باشد، کاربر تمایل بیشتری برای مراجعه به آن صفحه نشان خواهد داد. در نتیجه، ترافیک صفحه بالاتر رفته و به افزایش رتبه شما در گوگل کمک خواهد کرد.

  • آنالیز و تحلیل رفتار رقبا

در هر کسب و کاری رقیب وجود دارد که باید بتوانید رفتار وی را تحلیل نمایید. این که بدانید روش‌ها و ترفندهایی که رقیبتان به کار می‌برد، چگونه هستند، مهم است. زیرا می‌توانید پاسخ مناسب برای آن‌ها یافته و بر روی سایت خود اجرا نمایید. تحلیل رفتار رقبا یکی از اصلی‌ترین مراحل انجام سئو است که باید هر چند وقت یکبار انجام گیرد.

  • سئوی داخلی سایت

یک سایت با ساختار منظم و محتوای مفید می‌تواند کاربر را تا مدت‌ها در خود نگه دارد. هر گاه بین محتواهای مرتبط با یکدیگر لینک دهی انجام گیرد، کاربر ترغیب به مطالعه آن‌ها خواهد شد. البته اگر محتوایتان بکر بوده و به افزایش آگاهی کاربر و رفع نیاز وی کمک کند. زمان ماندگاری کاربر در سایت یک فاکتور موثر برای افزایش رتبه آن در نزد گوگل است. یک سایت سئو شده باید بتواند به طور کامل بر روی گوشی موبایل هم بارگذاری شود. داشتن URL مجزا برای هر صفحه و به روزرسانی منظم محتوای سایت نیز از قواعد سئوی داخلی هستند.

  • سئوی خارجی سایت

یکی از مراحل انجام سئو، به تعامل با سایت‌های دیگر مربوط است. گرفتن بازخورد مثبت از سایت‌هایی با موضوع مشابه، نشان می‌دهد که محتوای شما معتبر و مفید است. هر چه تعداد لینک‌هایی که به صفحات سایت شما داده می‌شوند بیشتر باشد، گوگل اعتبار بیشتری به وبسایت شما خواهد داد.

دلایل مراحل انجام سئو سایت

دلایل مراحل انجام سئو سایت

انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای افزایش بازدید از سایت لازم است. هنگامی که کاربران به دنبال پاسخ پرسش‌های خود هستند، محتوای سئو شده شما، کاربر را به سایتتان هدایت خواهد کرد. این یعنی بازدید از سایت و ترافیک آن زیاد می‌شود. لینکدهی داخلی به محتواهای سایت، زمان ماندگاری کاربر در سایت را افزایش می‌دهد. این فاکتور یک مقیاس برای گوگل است تا میزان مفید بودن سایت شما را بسنجد.

کاربر بی‌حوصله‌ای که به دنبال اطلاعات مفید درباره یک موضوع خاص است، بیشتر از 3 ثانیه منتظر باز شدن یک صفحه نمی‌ماند. حتی اگر بهترین محتوا در آن نوشته شده باشد. پس سرعت بارگذاری سایت نیز اهمیت بسیاری دارد. رعایت همه این موارد در مراحل انجام سئو، زمینه راه یابی سایت شما به صفحه اول گوگل را ایجاد خواهد کرد.

زمان بندی مراحل انجام سئو سایت

زمان بندی مراحل انجام سئو به وضعیت سایت شما بستگی دارد. تشخیص این مساله تجربه و مهارت زیادی را می‌طلبد. یک سئوکار حرفه‌ای قبل از هر چیز باید وضعیت سرعت، محتوا و سئوی داخلی سایت را بسنجد. ممکن است وبسایت شما به محتوای جدید یا به روزرسانی نیاز داشته باشد. یا حتی لازم شود از یک سرور قدرتمندتر با سرعت بالاتر استفاده کنید.

برای این که بتوانید در رقابت با رقبا بهترین نتیجه را به دست آورید، باید برنامه‌ریزی داشته باشید. تیم تخصصی سئو باید بتواند بر اساس وضعیت وبسایت شما، برنامه تخصصی برای مراحل انجام سئو داشته باشد. برای انجام سئوی حرفه‌ای می توانید از کارشناسان متخصص اصفهان سئو کمک بگیرید و این کار را به یک تیم حرفه ای بسپارید.

نوشتن دیدگاه