تمرین سئو

SEO یکی از پیچیده‌ترین حوزه‌های کاری است که بسیاری از مردم حتی اسم آن را هم نشنیده‌اند. احتمالا شما نیز در اطراف خود افرادی را می‌شناسید که تمایل به استفاده از تکنیک‌های سئو ندارند. چه بسا خود شما نیز ترس عمیقی نسبت به این رشته کاری و تحصیلی داشته باشید. بهترین راه برای مقابله با این ترس رویارویی مستقیم با آن است. در این مقاله از اصفهان سئو می‌خواهیم بهترین روش‌های تمرین سئو را به شما آموزش دهیم. این تمرین‌ها به شما کمک خواهند کرد که یادگیری SEO برایتان به یک تفریح تبدیل شود.  

بهترین روشهای تمرین کردن سئو چیست

بسیاری از کارآفرینان از این موضوع شکایت دارند که اصول و قواعد بهینه‌سازی سایت بسیار پیچیده و دشوار هستند. در ادامه به جای آموزش تکنیک‌های کلیشه‌ای، اصل مطلب را به زبان ساده به شما شرح خواهیم داد.

  • استفاده از پروتکل HTTPs

از آنجایی که کاربران اصلا تمایلی به ارتباط با سایت‌های نامعتبر ندارند، بنابراین امنیت سایبری موضوع مهمی تلقی می‌شود. امروزه تمام اطلاعات شخصی انسان‌ها در تلفن‌های همراه هوشمندشان ذخیره است و افشای آن‌ها مسئله‌ای جبران‌ناپذیر است. گوگل به منظور جلب رضایت کاربران حفظ امنیت سایبری را در زمینه بهینه‌سازی لینک‌ها بسیار مهم می‌داند.

پروتکل HTTP از سال 2014 به عنوان تازه‌ترین نسل امنیت سایبری یکی از فاکتورهای مهم SEO محسوب می‌شود. لذا در صورتی که سایت شما از چنین پروتکلی پشتیبانی نمی‌کند، باید فورا نسبت به درخواست آن اقدام کنید. همچنین برای طراحی سایت کسب‌وکار خود از موسساتی مانند سئو اصفهان کمک بگیرید که سایت‌ها را بر پایه پروتکل HTTP می‌سازند. این پروتکل اطلاعات رد و بدل شده میان کاربر و سایت را به صورت رمزگذاری شده منتقل کرده و مانع از دسترسی هکرها به آن‌ها می‌‌شود.

بهترین روشهای تمرین کردن سئو چیست

  • اطمینان از سرعت صفحات سایت

مطمئنا هیچ کاربری دوست دارد که برای بارگذاری صفحه یک سایت چند دقیقه معطل بماند. بنابراین کسب‌وکارهای اینترنتی باید در این زمینه بسیار مراقب باشند. برای ارزیابی سرعت سایت نیاز به ابزارهای خاصی است که یکی از بهترین آن‌ها سایت‌های تست سرعت هستند. این وب‌سایت‌ها پس از آنالیز کلی سایت‌های مختلف نمره‌ای از 100 به آن‌ها می‌دهند. نمره بالای 80 رضایت‌بخش است و پایین‌تر از آن به معنی نیاز به بازنگری اساسی در بخش‌های مختلف وب‌سایت است.

  • تولید محتوای مفید، جذاب و منحصر‌به‌فرد

چقدر در زمینه تولید محتوا برای سایت خود وقت می‌گذارید؟ از آنجایی که انسان‌ها امروزه ساعت‌های زیادی از روز را در اینترنت سپری می‌کنند، به همین دلیل تولید محتوا با موضوعات پرطرفدار بسیار مهم است. البته مسئله مهم تر نحوه نوشتن محتوا است. برای نوشتن یک مطلب پرطرفدار، علاوه بر توجه به ایده‌های خودتان باید به نظرات و سلیقه مخاطبان نیز توجه داشته باشید. برای یافتن موضوعات داغ در حوزه کاری خودتان می‌توانید از سرویس‌هایی مانندGoogle Keywords استفاده کنید.

  • قرار گرفتن در جایگاه کاربران

کاربران در هنگام گشت‌وگذار در گوگل همیشه انتظارات مشخصی دارند. اگر شما بدون توجه به این خواسته‌ها اقدام به تولید محتوا کنید، احتمالا نتیجه خوبی به دست نخواهید آورد. بنابراین بسیار مهم است از زاویه دید مخاطبان به یک موضوع خاص نگاه کرده و دغدغه‌های آن‌ها را در نظر بگیرید.

قرار گرفتن در جایگاه کاربران یکی از سخت‌ترین نمونه‌های تمرین سئو است. ارتباط خوب داشتن با مشتریان برای برندها مفید است؛ زیرا از این راه‌ می‌توانند از نیازهای مشتریان بدون دغدغه آگاه شوند. بنابراین با تکرار این تمرین دیگر نیازی نیست که برای تولید محتوا یا بهبود وضعیت سایت مسیرهای عجیب و نامعتبر را طی کنید.

  • استفاده صحیح و اصولی از کلمات کلیدی

در هنگام محتوانویسی باید کلیدواژه‌های مناسب را پیدا کنید، اما این همه ماجرا نیست. گاهی اوقات برخی از وب‌سایت‌ها با وجود داشتن ایده‌های عالی از عهده جلب نظر مخاطبان خود بر نمی‌آیند. الگوریتم‌های گوگل هر چقدر هم که پیشرفت کنند، باز هم نیاز به مشاهده کلمات کلیدی در بخش‌های مختلف متن دارند. البته باید مراقبت استفاده بیش از حد از کلیدواژه‌ها باشید.

اولین قسمتی که کلمه کلیدی باید حتما در آن قرار گیرد، تیتر اصلی است؛ زیرا این تیتر در صفحه نتایج گوگل به خوبی نشان داده می‌شود. در صورتی که محتوای شما دارای هدینگ است، باید کلیدواژه شما در این بخش نیز حضور داشته باشد. این امر علاوه بر اینکه موجب اثرگذاری بیشتر روی مخاطب هدف می‌گردد، به استانداردسازی بیشتر متن نیز کمک می‌کند. هدینگ‌ها شامل تیترهای فرعی برای تفکیک بخش‌های مختلف متن هستند. کلیدواژه‌ها باید در آدرس صفحه مورد نظر یا همان URL نیز باشند. صاحبین کسب‌وکارهای اینترنتی باید آدرس صفحات را کوتاه و با استفاده از کلمه کلیدی اصلی خود طراحی کنند. آدرس‌های طولانی برای بازنشر دردسر ایجاد نموده و همچنین نظر مخاطبان را جلب نمی‌نمایند.

بهترین روشهای تمرین کردن سئو چیست

  • استفاده از تیترهای کوتاه ولی جذاب

مطمئنا شما نیز حوصله مطالعه یک تیتر طولانی را ندارید. همچنین کمتر کسی تمایل به خواندن یک متن چند ده صفحه‌ای دارد. به همین دلیل اگر شما قصد تولید یک محتوای سئو شده را دارید، باید آن را در نهایت اختصار بنویسید.

پس از نوشتن تیتر محتوای خود یک بار دیگر آن را مرور کنید. همچنین انتخاب تیترهایی که دردسر کمتری دارد، راهگشا است. منظور از دردسر کمتر، رعایت اختصار، استفاده از کلمات کلیدی اصلی و همینطور توجه به سادگی متن است. احتمال زیاد وجود دارد که اکثریت کاربران متوجه منظور یک تیتر بسیار پیچیده نشوند.

هر چقدر تیتر یک محتوا کوتاه‌تر باشد، شانس صفحه سایت برای کسب رتبه بالاتر در گوگل بیشتر می‌شود. در نهایت پس از مدت زمان کوتاهی دیگر نیازی نیست که نگران سئو محتوای خود باشید. رعایت این نکته وضعیت سایت شما را در حوزه بازاریابی آنلاین و سئو به اندازه قابل ملاحظه‌ای متحول می‌سازد. به یاد داشته باشید که اولین برخورد کاربران با تیتر محتوا است؛ تیترهای عجیب یا طولانی آن‌ها را از همان ابتدا به وحشت می‌اندازند.

بهترین روشهای تمرین کردن سئو چیست

مطالعه موردی در سئو چه مفهومی دارد

در هنگام یادگیری هر موضوعی از جمله اصول و قواعد سئو مفهوم "دانستن" با " عمل" تفاوت زیادی دارد. زمانی که دانش خود را به کار می‌گیرید، مطمئنا درس آموخته شده برایتان بسیار واقعی‌تر به نظر می‌رسد. مطالعه موردی به عنوان تمرین سئو نوعی یادگیری بر پایه مسئله حقیقی است.

با بررسی نحوه عملکرد کسب‌وکارهایی که در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند، با چالش‌ها و مشکلات موجود در سر راه‌ آن‌ها آشنا شده و تجربه لازم را به دست خواهید آورد. در واقع شما با بررسی یک مثال عینی تشویق خواهید شد که مهارت‌های تازه آموخته خود را در عمل روی وب‌سایتتان اعمال کنید. این شیوه روشی بسیار مناسب برای بهبود تجربه یادگیری سئو محسوب می‌شود.

 

 

 

نوشتن دیدگاه