اگر کسب و کاری دارید یا به دنبال درآمدزایی هستید، این نکته را به خاطر داشته باشید که در وهله اول باید به درستی کسب و کار خود را بازاریابی کند. فرقی نمی کند که زمینه فعالیت شما چیست، پزشک هستید یا مهندس، نجار هستید یا نقاش، آشپز هستید یا خیاط در هر صورت زمانی همه متوجه علم، هنر و حرفه شما می شوند که به خوبی آن را تبلیغ کنید. برای تبلیغ ابزارهای بسیاری وجود دارد که گوگل از جمله مهمترین و کارآمدترین آن ها به شمار می آید. موتور بسیار هوشمند گوگل این شرایط را برای کسب و کارها فراهم کرده که خودشان را به مخاطب هدفشان معرفی کنند، اما با توجه به تعداد بالای سایت ها شما زمانی می توانید از گوگل به کسب درآمد برسید که در جستجوی گوگل رتبه خوبی را کسب کنید. اما چگونه چنین چیزی امکان پذیر می شود؟ در صورتی که به دنبال راه هایی برای بالا بردن سایت خود در جستجوی گوگل هستید، ما را تا پایان این متن همراهی کنید.

چگونه رتبه برتر در گوگل به دست بیاوریم؟

برای این که بتوانید در جستجو گوگل رتبه برتر بگیرید باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • گام اول: کیفیت محتوای خود را بررسی کنید.

در وهله اول محتوای شما باید یونیک و خاص باشد. در واقع به هیچ وجه نباید از محتواهای دیگران استفاده کنید. این کار موجب پایین آمدن رتبه صفحه و در نهایت بسته شدن سایت شما می شود. علاوه بر این دقت داشته که محتوای شما کامل بوده و متناسب با هدف کاربر نوشته شده باشد.

علاوه بر این با رعایت سئو، محتوای شما توسط موتور جستجوی گوگل بررسی می شود و بر حسب آن رتبه بندی خواهد شد. این نکته را به یاد داشته باشید که موتور گوگل رباتی هوشمند است که بر حسب الگوریتم های از پیش تعیین شده محتواها را بررسی می کند.

طول محتوا نیز نکته مهمی است که باید به آن توجه داشت. در واقع محتواهای موجود در سایت شما بهتر است کمتر از 1000 کلمه نباشد. البته این تعداد کلمه به نوع سایت و محتوای قرار گرفته در آن نیز بستگی دارد. به عنوان مثال محتواهای راجع به تولید محصول اصولا در حدود 150 تا 200 کلمه هستند.

برای این که در جستجوی گوگل به نتیجه ای قابل قبول دست بیابید، لازم است که محتواهای مرتبط با زمینه کاری خود را در سایت منتشر کنید. به عنوان مثال اگر شما فروشگاه زیبایی دارید، مطالبی در خصوص نحوه خرید کرم ضد آفتاب، لزوم استفاده از کرم ضد آفتاب، چگونگی درمان جوش یا لک و مواردی این چنین را در صفحه خود قرار دهید.

چگونه رتبه برتر در گوگل به دست بیاوریم؟

  • گام دوم: لینک دهی را فراموش نکنید.

برای این که موتور جستجوی گوگل را متوجه خود کنید، از لینک دهی داخلی و خارجی کمک بگیرید. در صورتی که بک لینک ها از سایت های بزرگ و قابل اعتمادتر باشد، رتبه بالاتری را کسب خواهید کرد. در واقع شما به کمک لینک دهی خارجی می توانید خیلی زودتر از آنچه که فکرش را می کنید اعتماد گوگل را به خود جذب کنید.

  • گام سوم: استفاده از لینک های داخلی برای ارجاع به مهمترین صفحات وب

منظور از لینک دهی داخلی استفاده از صفحه لینک در عبارات کلیدی است. با کلیک روی لینک، کاربر به صفحه مورد نظر شما هدایت خواهد شد. با این راه گوگل را متوجه می سازید که این لینک نیز برای کاربر مفید خواهد بود. چرا که کاربر می تواند مطالب مرتبط را در همان سایت پیدا نماید. همچنین گوگل را ترغیب می کنید که محتواهای بیشتری را در وب سایت شما ردیابی کند.

چگونه رتبه برتر در گوگل به دست بیاوریم؟

  • گام چهارم: بررسی فنی و تکنیکال سایت

برای موفقیت و رسیدن به رتبه بالا در جستجوی گوگل باید در ابتدا در سئو تکنیکال موفق شوید. در صورتی که موارد سئو تکنیکال را در محتواهای خود رعایت کنید، رتبه بندی بالایی خواهید داشت. از این رو به شما توصیه می کنیم که هر 6 ماه یک بار موارد تکنیکال سایت را مورد بررسی قرار دهید که از دسترسی گوگل به سایتتان مطمئن شوید.

موارد زیر از مهمترین فاکتورهایی است که در تکنیکال سئو باید بررسی شود:

  • لینک های شکسته و تصحیح صفحات 404
  • بررسی فایل robots.ttx
  • گزارش ایندکس صفحه ها در کنسول وبمستر گوگل
  • استفاده صحیح و مناسب از canonical در آدرس صفحه هایتان
  • سایت مپ xml یا html
  • استفاده صحیح از قواعد نشانه گذاری در صفحه ها

بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل

با وجود این که سئو مهمترین بخش برای بالا آمدن سایت در جستجو گوگل است، ولی زمان بارگذاری سایت نیز اهمیت ویژه ای دارد. در صورتی که بارگذاری سایتتان طولانی مدت باشد، تعداد کلیک کاربر روی آن کم خواهد شد. در نتیجه رتبه خوبی در نتایج گوگل کسب نخواهید کرد.

در واقع شما باید وب سایتی سریع داشته باشید که علاوه بر جلب توجه گوگل، از تاثیر مثبت آن بر نرخ بانس ریت سایت بهره مند شوید. لحظه ای خودتان را جای کاربر بگذارید، چه سایتی را می پسندید؟ سایتی که خیلی سریع لود می شود یا سایتی که بعد از چند دقیقه بارگذاری خواهد شد؟

علاوه بر سرعت به این نکته نیز دقت داشته باشید که امروزه بیش از قبل مردم برای جستجوی مطالب از گوشی های همراه خود استفاده می کنند. پس بهتر است سایت شما موبایل فرندلی یا ریسپانسیو باشد. لازم به ذکر است که گوگل برای سایت هایی که نسخه موبایل ندارند، جریمه هایی را در نظر گرفته است.

بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل 

استفاده از نشانی امن https نیز از سال 2014 به یکی از فاکتورهای رتبه بندی تبدیل شده که به طور رسمی توسط گوگل نیز اعلام شده است. در واقع استفاده از این نشانی از جمله راحت ترین و ساده تری امکاناتی به شمار می آید که می توانید برای سایتتان مهیا کنید. از سال 2018 نیز مرورگر کروم، وب سایت هایی که فاقد https هستند را غیر امن معرفی کرد. همین مسئله موجب کاهش میزان بازدید خواهد شد.

بالا آوردن سایت در جستجوی گوگل رویای هر کسی است که کسب و کار اینترنتی دارد، برای تبدیل این رویا به واقعیت تنها کافی است که نکات مطرح شده در متن فوق را رعایت کنید.

 

 

نوشتن دیدگاه