همیشه زمانی که به سوالی برخورد می کنیم یا مشکلی برایمان پیش می آید به گوگل رو می آوریم. گوگل موتور جستجوی بسیار هوشمندی دارد که مشابه آن را در هیچ موتور جستجویی نمی توان یافت. همین امر زمینه مناسبی را برای بازاریابی و کسب درآمد ایجاد کرده است. فرقی نمی کند که در چه زمینه ای کار می کنید، در هر صورت اگر به دنبال تعداد بالایی مشتری هستید بهتر است در گوگل فعالیت داشته باشید.

البته زمانی شما به نتیجه خواهید رسید که وب سایت خود را به صفحه اول گوگل برسانید. راه کارهای بسیاری وجود دارد که شما را در این راه کمک می کند. یکی از اصلی ترین آن ها استفاده از جملات کلیدی است. ولی برای رسیدن به رتبه اول گوگل از چه کلمه و عبارت کلیدی باید استفاده کرد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال از شما دعوت می کنیم که تا پایان این متن همراه ما باشید. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت طراحی سایت در اصفهان و خدمات مرتبط با این حوزه با ما همراه شوید.

چگونه با کلمات کلیدی هدف در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟

انتخاب کلمه کلیدی مناسب اولین کاری است که برای رسیدن به صفحه اول نتایج گوگل باید انجام دهید. در ابتدا لازم است مشخص کنید که برای چه کلمات کلیدی قصد دارید به صفحه اول نتایج گوگل برسید. جملات کلیدی معمولا حاوی 3 تا 5 کلمه هستند که غالب کاربران از آن ها استفاده می کنند. به عنوان مثال اگر شما فروشگاه کفش ورزشی دارید، به کمک بلاگ ها و مواردی این چنینی کلمه کفش ورزشی را در سر تا سر سایت خود قرار دهید. با این کار شانس دیده شدن صفحه خود را توسط گوگل افزایش می دهید.

چگونه با کلمات کلیدی هدف در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟

سایت های زیر شما را در پیدا کردن کلمه کلیدی کمک خواهند کرد:

  • Ahrefs
  • SEMrush

برای پیدا کردن جملات کلیدی در ابتدا لازم است که کلمات کلیدی را جستجو کنید و پس از آن به عبارت برسید. در قدم بعد باید محتواهایی با کلمه و عبارت کلیدی تولید کنید. به این طریق به بهینه شدن موتورهای جستجو کمک خواهید کرد. زمانی که شما به مرجع اطلاعاتی تبدیل شوید، رتبه قابل قبولی دریافت خواهید کرد.

کلمات کلیدی بلند را هدف خود قرار دهید.

بیشتر کارشناسان سئو کلمات کلیدی کوتاه و رقابتی را هدف خود قرار می دهند؛ بنابراین برای پیروزی در این رقابت بهتر است جملات کلیدی را هدف خود قرار دهید. با این کار شانس قرار گیری سایتتان را در صفحه اول گوگل افزایش می دهید. این کلمات کلیدی با عنوان کلمات کلیدی دم بلند شناخته شده اند که شرایط زیر را دارند:

  • هدفمند تر هستند.
  • رقابت کمتری دارند.
  • حاوی کلمه کلیدی کوتاه هستند.

شما عزیزان می توانید برای اطلاع از تعرفه سئو در اصفهان و دریافت خدمات مرتبط در این حوزه با ما همراه شوید. 

ایجاد صفحه هدف برای جملات کلیدی

این را به خاطر داشته باشید که گوگل وب سایت ها را رتبه بندی نمی کند، بلکه این صفحات هستند که در موتور جستجوی گوگل رتبه کسب می کنند. از این رو برای هر جمله کلیدی صفحه ای مخصوص بسازید. چرا که گوگل در تلاش است که بهترین نتیجه را به کاربر خود نمایش بدهد. زمانی که شما برای هر جمله یا عبارت کلیدی صفحه ای را در نظر می گیرید، شانس کسب رتبه خوب برای سایت خود را افزایش می دهید.

ایجاد صفحه هدف برای جملات کلیدی

پس از این باید به نوع محتوا دقت داشته باشید. محتواها انواع مختلفی دارند که به شرح زیر هستند:

  • پست وبلاگ
  • صفحه محصول
  • صفحه ورود
  • صفحه دسته بندی

کلمه مورد نظرتان را در گوگل سرچ کنید و نتایج آن را به خوبی بررسی نمایید. محتواهای نشان داده شده در صفحه اول گوگل انتظار کاربران از نتیجه جستجوهایشان را تا حدی مشخص می کند. به عنوان مثال زمانی که عبارت درمان جوش را جستجو می کنید، متوجه می شوید که تمامی صفحات حاوی بلاگ پست هستند. در واقع نوع محتوایی که تولید می کنید، به قصد کاربر از جستجو و کلمه کلیدی بستگی خواهد داشت.

اطمینان حاصل نمایید که محتوایی که بارگذاری می کنید حاوی اطلاعاتی باشد که کاربر به دنبال آن است. همچنین هنگام تولید محتوا به سن، جنسیت، قصد جستجو کاربر بیاندیشید و متناسب با او محتوا بنویسید. به عنوان مثال بیشتر بانوان در جستجوی طرز تهیه کیک خیس خواهند بود، اما میزان تحصیلات آن ها از ابتدایی تا دکتری می تواند متغیر باشد. پس بهتر است محتوا را به نحوی بنویسید که هر خانمی با هر سن و هر میزان تحصیلاتی بتواند از آن بهره ببرد.

پوشش دهی جوانب مختلف

اطمینان حاصل نمایید که محتوای شما تمامی موضوع را به خوبی پوشش می دهد. این نکته را به خاطر داشته باشید که علاوه بر منطبق بودن محتوا با موضوع، پوشش دهی کامل آن نیز مهم است. در واقع گوگل محتواهایی را در صفحه اول نمایش می دهد که حاوی اطلاعاتی مفید و کامل هستند.

پوشش دهی جوانب مختلف

بهینه سازی محتوا

عناصر و قسمت های مختلف سئوی داخلی به الگوریتم های گوگل کمک می کند که محتوای مورد نیازش را پیدا کند و نمایش دهد. در صورتی که سئوی داخلی شما بهینه نباشد، شانس قرار گیری آن در صفحه اول گوگل کم خواهد شد. در واقع علاوه بر جملات کلیدی باید به نکات زیر نیز دقت کنید.

  • تیتر: لازم است که تیتر اول و برخی از تیترهای درون متن حاوی جملات کلیدی باشد.
  • توضیحات متا: متا بیش از 160 کلمه نیست. بهتر است متا با کلمه کلیدی شروع شود.
  • تراکم کلمه کلیدی: تراکم کلمه کلیدی باید به اندازه باشد. در واقع اگر به تعداد دفعات کم یا زیاد از کلمه کلیدی استفاده کنید، احتمال قرارگیری صفحه شما در نتایج گوگل کم خواهد شد.

بهینه سازی محتوا

جملات کلیدی نقش بسیار پر رنگی را در قرار گیری یک صفحه در صدر نتایج گوگل دارند. در وهله اول لازم است که شما با کلمات کلیدی پر کاربرد آشنا شوید و در قدم بعدی محتوایی سئو شده را با توجه به آن تولید کنید. در متن فوق سعی شد که به طور کامل به نحوه استفاده از کلمات و عبارات کلیدی برای رسیدن به رتبه اول گوگل پرداخته شود. امیدواریم مطالب فوق مورد استفاده شما قرار گرفته باشد.

 

 

نوشتن دیدگاه