استخدام ادمین سایت اصفهان

امروزه همه ادعا دارند یک ادمین کارکشته هستند، اما به راستی ادمین سایت کیست؟ اصلاً ادمین سایت چه وظایفی دارد؟ چه انتظاراتی باید از ادمین سایت داشته باشید؟ این شغل به چه مقدار زمان در روز نیاز دارد؟ در ادامه این مقاله به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد. قبل از ادامه لازم است بگوییم که طراحی سایت وردپرس اصفهان را می توانید به متخصصان سئو سایت اصفهان بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما در ارتباط باشید. 

استخدام ادمین سایت اصفهان


ادمین سایت کیست؟

ادمین (admin) در لغت به معنی مدیر است. این نام در شبکه‌های اجتماعی بیش از سایر بخش‌های جامعه ما شنیده شده است، اما در این فضا کلمه ادمین محدود به مدیر کانال، گروه یا صفحه می‌شود. این در حالی است که در تمام جنبه‌های زندگی مجازی می‌توان از این مفهوم استفاده کرد. به طور کلی ادمین سایت به مدیر سایت گفته می‌شود، اما مدیر سایت وظایف مختلفی دارد که در قسمتی از ادامه این مقاله به آن می‌پردازیم. با این حال در یک تعریف کلی ادمین سایت مسئول نگهداری، توسعه و اداره سایت است.  شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت طراحی سایت در اصفهان و خدمات مرتبط با این حوزه با ما همراه شوید.

ادمین سایت کیست؟

شرح وظایف ادمین سایت

وظایف ادمین سایت با توجه به نوع شرکت صاحب امتیاز و گستردگی سایت متفاوت است، برای مثال اگر برای یک سایت بزرگ به عنوان ادمین فعال باشید افراد زیادی به عناوین مختلف همچون تیم تولید محتوا و تیم برنامه نویسی با شما همکاری می‌کنند. در واقع می‌توان گفت ادمین سایت بالاترین درجه مدیریت سایت است که مسئول هدف گذاری تمام افراد تیم سایت خواهد بود، به همین نسبت اگر در یک پروژه کوچک مشغول به فعالیت هستید، ممکن است کدنویسی قسمتی از سایت برعهده شما باشد، اما برای برسی دقیق‌تر شرح وظایف ادمین سایت بیایید کمی موشکافانه‌تر نگاه کنیم.

  • مدیریت تیم تولید محتوا: هر ادمین کارکشته‌‌ای از اهمیت تیم تولید محتوا آگاه است. تولید محتوا در واقع روحی است که به کالبد سایت دمیده می‌شود. این روح می‌تواند روی بازدیدکنندگان و تعامل شما با آن‌ها تاثیر به سزایی داشته باشد، از این رو تعامل میان خود تیم تولید محتوا و شما از اهمیت بالایی برخوردار است. تیم تولید محتوا باید برحسب اهدافی که ادمین سایت برای وبسایت تعریف می‌کند، کار ‌کند. این‌که شما بتوانید به خوبی هدف هر محتوا را برای آن‌ها توصیف کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنین ادمین‌های کارکشته آموزش‌های مختلفی برای تیم محتوا در نظر می‌گیرند.
  • آنالیز کاربران و رفتار آن‌ها: هر وبمستر (ادمین سایت) باید بداند کاربر به کدام قسمت سایت علاقه مند و از کدام قسمت سایت کمتر بازدید کرده است. ابزارهای مختلفی هستند که رفتار کاربران شما را برسی و ارائه می‌کنند. از ابزارهایی همچون گوگل آنالیتکس برای این منظور استفاده می‌شود.
  • راه‌های افزایش ترافیک سایت: یک ادمین سایت باید کارها و راه‌های عملی افزایش ترافیک سایت را به خوبی بداند و بتواند از آن‌ها استفاده کند، اما اگر تنها آمار ورودی سایت افزایش یابد، هیچ سودی عاید هیچ کسب و کاری نمی‌شود. مدیر سایت باید با روش‌های تبدیل کاربر به مشتری نیز به خوبی آشنا باشد. بهبود بخش‌های مشکل دار سایت، هدف گذاری صحیح و حتی بهبود تیم کدنویسی می‌تواند در افزایش ترافیک سایت شما موثر باشد.

در زیر به تعدادی از روش‌های تبدیل کاربر به مشتری اشاره کرده ایم:

  1. استفاده از روش‌های صحیح تولید محتوا
  2. استفاده از شبکه‌های اجتماعی
  3. به اشتراک گذاری مطالب در انجمن‌ها
  4. استفاده از پست مهمان در سایر سایت‌ها
  5. اهمیت دادن به کاربرپسند بودن ظاهر سایت
  6. استفاده از ایمیل مارکتینگ

شرح وظایف ادمین سایت

  • دریافت اطلاعات: در همان بدو ورود کاربر باید وی را راضی کنید اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهد. این اطلاعات می‌تواند شامل اطلاعات هویتی همانند نام و نام خانوادگی باشد، اما بهتر است از اطلاعات ارتباطی همانند شماره تلفن و ایمیل استفاده کنید. با این اطلاعات می‌توانید کاربر را دوباره به سایت خود دعوت کنید.
  • تعامل با کاربران: یکی از مهم‌ترین وظایف هر ادمین سایت، تعامل با کاربران است. این تعامل ممکن است در قالب نظرات پایین صفحات صورت گیرد، یا این‌که طی تماس‌های تلفنی کاربران نظرات خود را ارائه کنند. حتی اگر ادمین کارکشته‌‌ای باشید، تعامل با کاربر را با یک تصویر یا هدایت او به یک فیلم انجام می‌دهید.
  • معرفی محصول و خدمات: آیا هدف از تاسیس یک وبسایت فروشگاهی غیر از فروش محصولات است؟ زمانی که به یک مغازه واقعی وارد می‌شوید، فروشنده وظیفه‌‌ای جز ترغیب شما به خرید و نمایش محصولات دارد؟ در دنیای کسب و کارهای اینترنتی نیز این چنین است. محتویات سایت باید به گونه‌‌ای باشند که کاربر شما را به سوی خرید سوق دهند، اما خریدی که با علم به مشخصات محصول باشد اعتماد کاربر را بیشتر می‌کند، از این رو کاربر طی جست و جوهای بعدی نیز تمایل بیشتری به خرید از وبسایت شما پیدا می‌کند.
  • برسی رتبه‌ها: موتورهای جست و جو مهم‌ترین مسیری هستند که کاربر را به وبسایت شما رهنمون می‌کنند. یک ادمین کارکشته باید به طور روزانه رتبه سایت خود و رقبا را در کلمات مدنظر برسی و دلیل افت یا افزایش رتبه را تحلیل کند. مهم‌ترین ابزاری که در این بخش به کمک ادمین می‌آید، سرچ کنسول گوگل است.
  • برسی وضعیت سرور و هاست: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های برتر کسب و کارهای اینترنتی نسبت به کسب و کارهای قدیمی، امکان خرید ۲۴ ساعته است. اگر مشکلی در هاست و سرور ایجاد شود، سایت شما برای مدتی مختل خواهد بود، از این رو یکی از مهم‌ترین وظایف هر ادمین سایتی، برسی وضعیت سرور و هاست است.
    پشتیبانی و پشتیبان گیری: تهیه بک آپ به صورت روزانه و یا حتی در برخی سایت‌ها و صفحات ساعتی از واجباتی است که هر مدیر وبسایتی باید رعایت کند. در این مسیر از نرم افزارها و پلاگین‌های مخلتفی می‌توان استفاده کرد.
  • حفظ و نگهداری اطلاعات محرمانه سایت: ادمین وبسایت امین وبسایت است. وی باید از اطلاعات مختلف کارفرما، کاربران و دیگر افرادی که در کنار او کار می‌کنند به خوبی محافظت کند. این اطلاعات ممکن است محصولات پر فروش، صفحات پر بازدید، نام کاربری و رمز عبور و… باشند.
  • به روز رسانی و توسعه: به روز نگه داشتن برنامه‌های کاربردی که در وبسایت شما فعال هستند مزایای زیادی دارد که از حوصله این مقاله خارج است، اما یک ادمین کارکشته وظیفه برسی و به روز رسانی سایت شما در هر برهه زمانی برعهده دارد، از سوی دیگر او باید بتواند نیازهای تازه کاربران را شناسایی کرده سایت شما را متناسب با این نیازها تغییر دهد.
  • تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ: سئوکاران، تیم تولید محتوا، تیم مدیریت شبکه‌های اجتماعی و… افرادی هستند که باید مدیریت کنید، از این رو داشتن یک استراتژی کاربردی از اهمیت بالایی برخوردار است.

شرح وظایف ادمین سایت


شغل ادمین سایت لازم است چند ساعت باشد؟

ساعاتی که هر ادمین باید برای هر سایت اختصاص دهد به عوامل مختلفی بستگی دارد. مسلم است که یک ادمین کارکشته که سال‌ها سابقه دارد، مدت زمان کوتاه‌تری برای هر کار صرف می‌کند، اما نوع سایت و گستردگی آن نیز روی مدت زمان کار روی آن تاثیر می‌گذارد. قراردادهای ادمین سایت معمولاً ۶ ماهه تا ۱ ساله نوشته می‌شوند. طی این مدت، ماه‌های ابتدایی زمان بیشتری روی سایت گذاشته می‌شود. به مرور زمان این ساعات کمتر می‌شوند. به طوری که ماه اول پروژه حدود ۶ ساعت در روز باید کار کنید، اما ماه‌های پایانی ۲ ساعت نیز کافی است. البته این ساعات نیز بسته به پروژه و گستردگی آن کاملاً متفاوت است. یکی از مهم‌ترین مزایایی که این شغل نسبت به شغل‌های دیگر دارد، بازه زمانی باز آن است. به طوری که می‌توانید روی این شغل به عنوان شغل دوم نیز حساب کنید، اما اگر تمایل دارید در یک تیم فعالیت کنید، باید قید این مزیت را بزنید. حیطه گسترده وظایف مدیر سایت موجب شده بسیاری این شغل را انتخاب کنند، از این رو انتخاب تیمی کارکشته سخت‌تر از گذشته خواهد بود، اما به یاد داشته باشید سئو اصفهان همیشه آماده پشتیبانی از کسب و کار اینترنتی شما است. کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نوشتن دیدگاه