بررسی وضعیت سایت در گوگل

اگر شما هم جزء فعالان حوزه سئو یا وب مستر هستید، یکی از فعالیت های روزانه شما بررسی وضعیت سایت های مربوطه است. مشاهده مداوم وضعیت سایت در گوگل به منظور بررسی تاثیر اقدامات و ترفندهای مختلف جهت بهبود سئو وب سایت انجام می شود. در این مطلب از سئو اصفهان قصد داریم شما را با نحوه بررسی وضعیت سایت در گوگل آشنا کنیم و همچنین ابزارهای مفیدی را معرفی کنیم تا بتوانید به صورت تخصصی وضعیت سایت خودتان را تحلیل کنید. برای کسب اطلاعات در این زمیه همراه ما باشید.

بررسی وضعیت سایت در گوگل

چطور میتونم وضعیت سایتم را در گوگل پیگیری کنم؟

همان‌طور که می دانید موتورهای جستجو بر اساس دو اصل مرتبط بودن و اعتبار، وب سایت ها را رتبه بندی می کنند. این رتبه بندی معیاری جهت ترتیب نمایش وب سایت ها در لیست نتایج جستجو است. واضح است که پی بردن به رتبه و وضعیت فعلی وب سایت خیلی برای صاحبان کسب و کار با اهمیت است. آن‌ها بر اساس وضعیت سایت تلاش می کنند استراتژی های مناسب را برای بهبود رتبه سایتشان بکار گیرند. حال سوال این است که چگونه می توانیم وضعیت سایتمان را در گوگل پیگیری کنیم؟ در حال حاضر ابزارهای بسیاری به منظور بررسی وضعیت سایت‌ها وجود دارد. بسیاری از این ابزارها را می توانید به‌عنوان افزونه به مرورگرتان نیز اضافه کنید. در سال های اخیر این ابزارها بسیار پیشرفته و تخصصی شده اند. شما توسط این ابزارها قادرید اطلاعات مورد نیاز را به صورت نمودار و اشکال بصری مشاهده کنید. در بخش بعدی به بررسی تعدادی از این ابزارها خواهیم پرداخت.

چطور میتونم وضعیت سایتم را در گوگل پیگیری کنم؟

معرفی برترین ابزارهای بررسی وضعیت سایت در گوگل

همان طور که در قسمت قبلی اشاره شد. برای بررسی وضعیت سایت در گوگل ابزارهای زیادی توسعه پیدا کرده است. در این قسمت قصد داریم تعدادی از کاربردی ترین آنها را با هم بررسی کنیم.

  • ابزار SERPTrends :SERP مخفف عبارت Search Engine Result Page است. صفحه نتایج جستجو در واقع همان صفحه ای است که پس از جستجو کردن یک عبارت در موتور جستجوی گوگل به شما نمایش داده می شود. جالب است بدانید این صفحه براساس هر فرد جستجو کننده می تواند متفاوت باشد. گوگل بر اساس فاکتورهای مختلفی از جمله جستجو های قبلی، موقعیت مکانی فرد و... نتایج منحصر به فرد او را نمایش می دهد. ابزار SERPTrends از افزونه هایی است که شما می توانید به مرورگر کروم و فایرفاکس اضافه کنید. همانطور که می دانید برای افزودن افزونه ها باید به قسمت Extension یا Add-ons مرورگر خود وارد شود و افزونه مورد نظر را جستجو و نصب کنید. این افزونه جهت نمایش رتبه سایت شما طراحی شده است و با طراحی ساده و کاربر پسند خود، میزان ارتقاء و افت رتبه سایت شما را نمایش می دهد.
  • ابزار SEOQuake: اگر نیاز دارید تا به صورت روزانه نتیجه کارهای سئو خود را مشاهده کنید. seoQuake ابزار مناسبی برای شما است. این ابزار به صورت افزونه برای مرورگرهای مختلفی از جمله کروم و فایرفاکس موجود است و با افزودن آن به مرورگرتان در کنار صفحه نتایج جستجوی گوگل با امکانات مختلف قابل دسترسی است. با این ابزار می توانید به اطلاعات مختلفی از جمله رتبه سایت، تعداد لینک های سایت دسترسی داشته باشید.
  • ابزار AccuRanker: یکی دیگر از ابزارهای عالی برای بررسی رتبه سایت و کلمات کلیدی است. این ابزار دارای محیط کاربرپسندی است و توسط آن می توانید رتبه بندی کلمات کلیدی را در جستجوی گوگل بررسی کنید.
  • ابزار Semrush: ابزاری کاربردی و کامل جهت ارزیابی و تحلیل وب سایت است. Semrush نیز یکی از ابزارهایی است که به صورت روزانه می توانید تغییرات را در آن دنبال کنید و وب سایت خودتان را با دیگر رقبا مقایسه کنید. همان‌طور که اشاره شد، مزیت مهم این ابزار نشان دادن آنی تغییرات است. با این ابزار به سرعت می توانید اشکالات موجود در وب سایت را برطرف نمایید. با این ابزار می توانید به سرویس هایی حرفه ای چون تحلیل رقبا، بازاریابی محتوا، بهترین کلمات کلیدی، رتبه بندی شما ، جایگاه نتایج جستجو و ترافیک سایت، دسترسی داشته باشید.
  • ابزار Ahrefs :Ahrefs یکی از ابزارهای جدید و محبوب سئوکارها محسوب می شود. شما با Ahrefs به مجموعه ابزارهایی همچون تحلیل رقبا، مشاهده رتبه سایت، بررسی کلمات کلیدی دسترسی دارید. استفاده اصلی این ابزار، ردیابی و بررسی رتبه وب سایت شما در جستجوهای گوگل است. از ویژگی شگفت انگیز این ابزار بررسی میزان جستجوی کلمات کلیدی در 170 کشور مختلف است و حتی بر اساس شهرهای مختلف هم می تواند جزئیات داده ها را ارائه کند.
  • ابزار Web CEO: با استفاده از این ابزار می توانید عملکرد Landing Page و سرعت بارگذاری وب سایت را بررسی کنید و همچنین از آن برای پیدا کردن کلمات کلیدی کمک بگیرید. در حال حاضر این ابزار رایگان نیست، اما پیش از خرید بسته های آن می توانید از نسخه رایگان آن را به مدت دو هفته استفاده کنید.

بررسی وضعیت وب سایت و پیاده سازی استراتژی های مختلف جهت بهبود رتبه سایت، از کارهای تخصصی و ظریفی است که نیاز به مطالعه و تجربه زیادی دارد. اگر شما فرصت کافی برای پیشبرد اهداف سئو سایتتان را ندارید به شما پیشنهاد می کنم که این وظیفه را به متخصصان این حوزه بسپارید. مجموعه اصفهان سئو با دارا بودن تیمی از متخصصان سئو آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان در خصوص بهبود وضعیت سایتتان است.

نوشتن دیدگاه