چگونه در فضای مجازی تبلیغ کنیم

یکی از شیوه های نوین تبلیغات، تبلیغات در فضای مجازی است که به صورت بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ) نامگذاری می شود. تبلیغات در شبکه های اجتماعی روشی جدید و سازنده برای معرفی محصولات و خدمات است. به عبارت دیگر، تمام محتوای آنلاین برای ابزارهای فروش یا معرفی محصولات و خدمات را تبلیغات دیجیتال می نامند. برای تبلیغات هدفمند و بهینه در فضای مجازی باید اصول و راهکارهای آن را یاد گرفت.

مزایای تبلیغ در فضای مجازی

همه صاحبان مشاغل به دنبال راهی اقتصادی با بیشترین نتیجه فروش هستند. بدون محدودیت جغرافیایی در مشاغل سنتی، صاحبان مشاغل معمولاً می توانند فقط قسمت خاصی از یک منطقه را پوشش دهند، در حالیکه در تبلیغات دیجیتال، هیچ محدودیت جغرافیایی وجود ندارد. کاربران در فضای مجازی متمرکز هستند و آنها موظف نیستند که همه تبلیغات را تماشا کنند. تبلیغات تلویزیونی معمولاً برای مخاطب جذاب نیست زیرا اینگونه تبلیغات جریان برنامه های مورد علاقه مردم مانند یک سریال تلویزیونی یا یک رویداد ورزشی را قطع می کند. بنابراین، اگرچه ممکن است تبلیغات را تماشا کنند، مردم روی تبلیغات متمرکز نیستند. اما در فضای مجازی، کاربران به دنبال تبلیغات هستند و گاهی اوقات این افراد از روی کنجکاوی به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات یا خدمات هستند. به همین دلیل، تبلیغات باعث جذب مخاطب می شود.

مزایای تبلیغ در فضای مجازی

روش های مختلف تبلیغ در فضای مجازی

ابزار تبلیغات دیجیتال از تنوع زیادی برخوردار است از اینرو، روش های زیادی برای تبلیغ محصول یا خدمات وجود دارد که عبارتند از:

  • تبلیغات نمایشی (بنری): یکی از متداول ترین روش ها در تبلیغات دیجیتال است.
  • بازاریابی موتور جستجوگر SEM: یک روش پرداخت است. این روش مخالف سئو بوده؛ چرا که سئو بدون هزینه است و فقط با بهینه سازی مطالب انجام می شود، اما در SEM ، کلمه "ad" را که مخفف Adwords است، در کنار آدرس وبسایت اضافه می کنیم و سایت با هر کلیک هزینه دارد.
  • هزینه CPC: روشی است که با هر بار کلیک بر روی آگهی تبلیغات تجاری، هزینه دارد و صاحب مشاغل باید آن را بپردازد. تعداد کلیک ها را می توان با وب مستر و سایر برنامه های مشابه محاسبه کرد.
  • رسانه های اجتماعی: در این نوع تبلیغات، پست شما در صفحه اصلی برای افرادی که شما را دنبال نکرده اند نمایش داده می شود. پیام های چندرسانه ای تأثیرگذاری بیشتری دارند. تصاویر، فیلم ها، موسیقی و ... در جذب و جلب رضایت مخاطب بهره وری بیشتری دارند.
  • ایمیل: ایمیل مارکتینگ از طریق ایمیل یکی از بهترین روش ها برای جذب مشتری از طریق تبلیغات فضای مجازی است.
  • برنامه ها (اپلیکیشن): در این روش، هنگامی که کاربران از برنامه استفاده می کنند، تبلیغات شما به صورت ویدیویی نمایش داده می شود.
  • تاثیرگذارها (اینفلوئنسرها): تاثیرگذارها با شروع رشد رسانه های اجتماعی به وجود آمدند. این افراد تعداد قابل توجهی فالوور دارند و محصول یا خدمات را بر اساس قرارداد منعقد شده معرفی می کنند.
  • پشتیبان: از طریق این حالت، تبلیغ شما در ابتدای یک ویدیوی آنلاین به عنوان تصویر یا فیلم پخش می شود. حتماً چنین تبلیغاتی را در YouTube دیده اید.

در صورت نیاز به دریافت مشاوره سئو سایت اصفهان می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهیم. شرکت اصفهان سئو یکی از بهترین تیم های سئو در اصفهان را دارد که می تواند به بهترین شکل برای شما تبلیغ در فضای مجازی کند.

نوشتن دیدگاه