امروزه خریدهای آنلاین بیش از پیش محبوب شده اند، به گونه ای که تمام کسب و کارهایی که در دنیای حقیقی شکل گرفته اند به فضای مجازی نیز کشیده شده اند. برای مثال آنلاین شاپ های مختلفی در پلتفرم های گوناگون فعالیت می کنند و به سبک و سیاق خود در زمینه فروش انواع محصولات فعالیت دارند.
سایت های فروشگاهی یکی از بسترهای خرید و فروش آنلاین هستند که نیازمند دربرداشتن محتواهایی هستند تا مخاطب بتواند به راحتی اطلاعات مورد نیاز را کسب کرده و سپس تصمیم به خرید بگیرد. هر چه قدر محتواهای تولید شده در سایت های فروشگاهی قوی تر باشند، فروش و بازدید از سایت نیز افزایش پیدا می کند. به همین دلیل تصمیم داریم به بررسی بهترین روش تولید محتوا برای سایت های فروشگاهی بپردازیم.


سبک های تولید محتوای سایت فروشگاهی

اگر به دنبال این هستید که محتوای سایت فروشگاهی خود را مهیا کنید، باید در نظر بگیرید که شما چند خط و مشی را می توانید دنبال کنید. به صورت کلی در محتواهای منتشر شده، به بررسی محصول مورد نظر بپردازید. برای مثال برای معرفی تونرهای پوستی برند ایکس، محتوایی تولید کنید که صرفا از مزایای تونرها سخن گفته است.
حالت دوم به این صورت است که شما صرفا تونر برند ایکس را بررسی کنید و درباره مزایای این محصول صحبت کنید. در این سبک معمولاً نگاه کمتری به معایب محصول می شود. بسیاری از فروشگاه ها به بررسی ویژگی های مثبت و منفی محصول نمی پردازند و اقدام به ترغیب مشتری برای خرید نمی کنند. در این گونه مطالب صرفا اطلاعاتی درباره محصول بیان می شود، در نتیجه تصمیم گیری نهایی با مشتری است.

سبک های تولید محتوای سایت فروشگاهی

در نهایت حالت مقایسه ای که بسیار محبوب شده است. شما با مقایسه کردن محصول خود، شمردن ویژگی های مثبتش و بررسی برتری های آن نسبت به دیگر محصولات می توانید مشتری را ترغیب به خرید کنید و در افزایش فروش خود در طولانی مدت تاثیر بگذارید.

20 نکته طلایی تولید محتوای سایت فروشگاهی

اگر شما نیز می خواهید برای سایت های فروشگاهی محتوا تولید کنید، از این 20 نکته غافل نشوید و حتما این 20 نکته طلایی و ضروری را رعایت کنید:

  1. محتوای شما باید خلاق باشد و کاملاً برای مشتری جدید باشد.
  2. به گونه ای محتوا تولید کنید که مخاطب شما تبدیل به مشتری شود.
  3. از استفاده از کلمات خودپسندانه و به عبارتی تعریف بیش از حد از خود اجتناب کنید.
  4. اگر قرار است محتوای شما بار تبلیغاتی داشته باشد، سعی کنید برای خود حد و مرزی تعیین کنید تا بیش از حد به تبلیغات نپردازید، زیرا جز خسته کردن خواننده برای شما ثمری ندارد.
  5. بسیار تخصصی صحبت نکنید، شما در حین نوشتن باید این نکته را در نظر بگیرید که مخاطب شما ممکن است از هر قشر و فرهنگی باشد. اگر متن شما غیر قابل فهم باشد عملاً تلاش شما بیهوده است.
  6. صادقانه صحبت کنید و اگر قرار است از معایب صحبت نکنید این نکته را در نظر بگیرید که صرفا مزیت های محصول را بشمارید اما سعی نکنید معایب آن را به عنوان مزیت به حساب آورید و به عبارتی مخاطب را گول بزنید.
  7. تا جایی که می توانید از زیاده گویی و هجو بپرهیزید.
  8. علائم نگارشی را در متن خود رعایت کنید و سعی کنید متن شما عاری از اشکلات تایپی، املایی و ... باشد.
  9. به گونه ای صمیمی بنویسید تا مخاطب تمایل به ایجاد تعامل با شما داشته باشد.
  10.  از مقایسه محصولات با یکدیگر و بولد نشان دادن ویژگی های مثبت محصول مورد نظرتان غافل نشوید.

20 نکته طلایی تولید محتوای سایت فروشگاهی

  1. تقاضا را در مخاطب خود ایجاد کنید. مخاطب شما حین خواندن متن یا مشاهده و شنیدن محتوا باید نیاز به استفاده از محصول را در خود حس کند و تصمیم به بهره بردن از خدمات و محصولات شما را داشته باشد.
  2. نحوه استفاده از محصولات را به صورت کاملاً شفاف بیان کنید.
  3. سؤالاتی که در ذهن مخاطب پیش می آید را پیش بینی کنید و در حین تولید محتوا به آن ها پاسخ دهید تا تردیدی برای مخاطب حین خرید ایجاد نشود.
  4. اگر محتوای شما به صورت متنی است، با بهره گیری از عکاسی صنعتی از محصول مورد نظر خود و تهیه ویدئو، همه ابعاد محصول را بررسی کنید انگار که مشتری قرار است خرید حضوری کند نه آنلاین.
  5. جزئیات محصول را دقیق ذکر کنید و به خوبی صفر تا صد محصول را بررسی کنید تا مشتری با آگاهی کامل خرید خود را نهایی کند.
  6. تنوع نوشتاری را در محتوای خود حفظ کنید در یک مقاله بلند بالا به بررسی همه چیز نپردازید بلکه بهتر است محتوای خود را به چند قسمت تقسیم کنید و در هر قسمت نگاهی تخصصی به عنوان داشته باشید.
  7. برای تولید محتوا و منتشر شدن محتوا برنامه ریزی داشته باشید.
  8. سئو و بهینه سازی را در تولید محتوا رعایت کنید.
  9. از عبارت اطمینان بخش و جذاب در متن استفاده کنید.
  10. همیشه ابتدای متن خود را به بهترین نحو بنویسید زیرا افراد زیادی تنها چند سطر ابتدایی را می خوانند.

سئو سایت اصفهان با آموزش نکات لازم برای بهینه سازی سایت، شما را در مسیر ساخت سایتی کارآمد یاری می کند. برای شرکت در کلاس های تولید محتوا و آگاهی از سایر خدمات سئو اصفهان با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. شما می توانید طراحی سایت فروشگاهی و سئو سایت فروشگاهی خود را به ما بسپارید. شما عزیزان می توانید علاوه بر خدمات یاد شده برای اطلاع از قیمت طراحی سایت در اصفهان با مشاورین ما تماس حاصل نمایید. 

 

 

نوشتن دیدگاه