محتوا شامل نوشته، تصویر یا فیلمی است که بار اطلاعاتی مشخصی دارد و پیامی مشخص را به مخاطب می رساند. از این رو می توانیم آن را به دسته های مختلف تقسیم کنیم. به عبارتی جدا از اینکه این محتوا جلوه بصری دارد یا نوشتاری یا صوتی و .... می تواند مفهومی تجاری، غیرتجاری، سرگرم کننده، آموزشی و ... نیز داشته باشد.
قبل از طراحی روند تولید محتوا ابتدا بهتر است خروجی که قصد دارید داشته باشید را تصور کنید و به واسطه آن ابزارهای مورد نیاز خود را فراهم کنید. انتخاب لوکیشن درست، استفاده از نرم افزارهای حرفه ای، به کارگیری تجهیزات ضبط و تولید باکیفیت و پیشرفته و استفاده از نیروهای انسانی خبره همگی می توانند در نهایت سبب تولید محتوایی ایده آل و عالی برای شما شوند. تیم مجرب سئو اصفهان بهترین تولید محتوا در اصفهان را انجام می دهند. در این مطلب از سئو اصفهان درباره تولید محتوا توضیح داده شده است، از این رو برای اینکه بدانیم که برای تولید محتوا به چه چیزهایی نیاز داریم، بهتر است ابتدا به بررسی نوع محتوا بپردازیم. با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع به طور کامل بپردازیم.

وسایل و تجهیزات تولید محتوا شامل چه مواردی است؟

برای تولید محتواها بسته به سبک و نوعی که دارند ما نیازمند تجهیزاتی هستیم که در زیر برخی از آن ها را نام بردیم.

  • محتواهای متنی: این دسته از محتواها به صورت تکست یا متن هستند و بعضا ما بین آن ها از عکس هایی نیز استفاده می شود. برای تولید محتوای متنی شما نیاز به سیستم کامپیوتر دارید که به کمک نرم افزارهایی مانند ورو یا دیگر برنامه ها و یا به کمک سایت ها و بسترهای اینترنتی بتوانید محتواهایی تولید کنید که در قالب نوشتاری باشند. برای مثال برای سایت های خبری، رپورتاژهای آگهی، توضیحات پیرامون برخی از سرفصل ها در سایت ها و وبلاگ ها، نیازی به نرم افزار نداریم و می توانیم در بستر همین سایت ها محتوای خود را تولید کنیم.
  • محتواهای گرافیکی: در برخی موارد ما به کمک نرم افزارهای گرافیکی می توانیم به راحتی تصویرسازی کنیم. به عبارتی محتواهای تصویری صرفا محدود به محتواهایی که با دوربین های عکاسی یا فیلمبرداری آماده می شوند نیست. فتوشاپ از جمله نرم افزارهایی است که به عنوان نرم افزار مادر نیز از آن یاد می شود و به راحتی می توانیم در آن تصاویر مختلفی را خلق کنیم.

وسایل و تجهیزات تولید محتوا شامل چه مواردی است؟

  • محتواهای صوتی: برای محتواهای صوتی نظیر پادکست، دکلمه و ... ما نیازمند تجهیزاتی مانند میکروفون و رکوردرهای حرفه ای هستیم. بیشتر توصیه می شود که تهیه فایل های صوتی حرفه ای مانند پادکست در استدیوها و فضاهای آکوستیک انجام شود اما در صورتیکه دسترسی به آنان ندارید، استفاده از میکروفون های حرفه ای و رکوردهای پیشرفته از ملزومات این کار است. مورد مهمتر استفاده از نرم افزارهایی است که شما به راحتی بتوانید به کمک آن ها صداها را ویرایش کنید و خروجی مورد نظر خود را داشته باشید. امروزه تنوع نرم افزارها ممکن است شما را دچار سردرگمی کند اما با کمی تحقیق می توانید بهترین نرم افزارها را متناسب با فعالیت خود بیابید.

تولید محتواهای تصویری

این دسته از محتواها در قالب عکس یا ویدئو است. برای تولید آن ها نیاز به دوربین های عکاسی یا فیلمبرداری و تجهیزات نورپردازی مانند لایت رینگ است تا بتوان تصاویر و ویدئوهایی آماده کرد که متناسب با نیاز ما باشد و در بهترین حالت نورپردازی گرفته شود.
زیرا نور در زمینه تولید محتواهای تصویری نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و ارتباط مستقیمی با کیفیت نهایی محتوای ما دارد. رینگ لایت ها به راحتی می توانند فضا را بسیار روشن کنند و تمامی نقایص صحنه را که به واسطه تاریکی ها و سایه ها مشخص شده است از بین ببرند و در نهایت صحنه ای یکدست ایجاد کنند.
جدا از ابزارهای نورپردازی و پایه دوربین برای محتواهای ویدئویی، میکروفون با کیفیت هم نیاز است. به همین دلیل بسته به اینکه قرار است دقیقا چه محتوایی آماده شود باید این تجهیزات را داشته باشیم. یکی از اصلی ترین وسایل مورد نیاز برای آماده سازی محتوای تصویری با دوربین، لرزش گیرها هستند که به راحتی لرزش دست شما را می گیرند و امکان تصویرپردازی با کیفیت را ایجاد می کنند.
مورد مهمتری که در مورد محتواهای بصری مطرح می شود این است که این محتواها باید در فضاهای مخصوصی آماده شوند. از این رو انتخاب یک لوکیشن درست در کیفیت نهایی ویدئو ما نقش بسیار مهمی دارد. امروزه استدیوهای مختلفی در جهت ارائه لوکیشن در حال فعالیت هستند. این استودیوها به ابزارهای دکوری و طراحی های مختلفی مجهز هستند که می توانند به خوبی نیاز ما را پاسخگو باشند. کلاس سئو اصفهان آموزش های مفیدی را به شما جهت یادگیری سئو ارائه می دهد. 


تولید محتواهای تصویری

و اما پرده سبز! شما چقدر با پرده سبز آشنا هستید؟
در زمان های قدیم از پرده سبز برای فیلمبرداری های حرفه ای استفاده می شد و به راحتی امکان ایجاد انواع جلوه های ویژه را فراهم می کرد. امروزه استفاده از آن ها بسیار رایج شده است. به گونه ای که بسیاری از بلاگرها و واینرها و ... از این پرده سبز برای طراحی دکوراسیون و بک گراند تصویر خود استفاده می کنند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از نحوه تولید محتوای حرفه ای و یا شرکت در کلاس های تولید محتوا و بازاریابی دیجیتال با کارشناسان سئو اصفهان تماس حاصل فرمایید.

 

نوشتن دیدگاه