حتی اگر بهترین سایت دنیا را نیز طراحی کرده باشید، باز هم نیاز به یک تیم پشتیبانی سایت دارید، چرا که دنیای اینترنت یک دنیای گسترده است که می‌تواند هر روز رشد کند. از سوی دیگر ارائه یک محتوای به روز و مناسب می‌تواند شما را در مقایسه با رقبا چند قدم به پیش ببرد، اما در انتخاب تیم پشتیبانی نکاتی را باید رعایت کنید که در ادامه به برسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم، همچنین در این مقاله به یکی از بهترین تیم‌های پشتیبانی سایت در اصفهان اشاره می‌کنیم. شما عزیزان می‌توانید به سادگی با این مجموعه ارتباط بگیرید و پشتیبانی سایت خود را به طور کامل به آن‌ها بسپارید.

پشتیبانی سایت چیست

بدون شک، عدم پشتیبانی وب سایت می‌تواند به دلیل باگ‌های زیاد، به مشکلات جدی منجر شود. این امر نه تنها موجب سختی‌های مدیریتی بلکه باعث از دست رفتن کاربران و مشتریان می‌شود.  امروزه، عملکرد صحیح و سریع یک وب‌سایت عامل مهمی در سئو و تجربه کاربر محسوب می‌شود. عملکرد نامناسب می‌تواند تصویر منفی‌ از یک کسب و کار ایجاد کند و به همین دلیل در صورت بروز مشکل در وب سایت، سریعا رفع شود. پس از توسعه یک وب سایت توسط طراحان و تحویل آن به مشتری، مرحله پشتیبانی آغاز می‌شود. در این مرحله پشتیبانی سایت به تضمین عملکرد صحیح وب سایت می‌پردازد و شامل آپدیت‌های ضروری (آپدیت سیستم مدیریت محتوا و پلاگین‌ها)، ایمن سازی‌های خاص، نگهداری از هاست و مقابله با حملات هکرها می‌شود. پشتیبان سایت مسئولیت دارد که در صورت بروز مشکل، آن را به سرعت بررسی و رفع کند. این وظایف شامل عملیات نگهداری و به‌روزرسانی‌های لازم برای حفظ عملکرد بهینه سایت است، همچنین انجام ایمنی‌های خاص و نظارت بر امنیت سایت نیز جزء وظایف اصلی پشتیبانی است. گرچه تعریف پشتیبانی سایت ممکن است در برخی موارد شامل وظایف دیگری نظیر آپدیت و ویرایش محتوا، حفظ سئو، یا حتی تغییرات در طراحی گردد، اما معمولا به عنوان تأکیدی بر عملکرد صحیح و امنیت سایت درک می‌شود. در کل پشتیبانی سایت یک فرایند پیوسته است که به تضمین عملکرد مطمئن و به‌روز سایت کمک می‌کند و نقش مهمی در حفظ تجربه کاربری و اعتماد مشتریان به وب سایت دارد.

پشتیبانی سایت چیست

نکات مهم در انتخاب تیم پشتیبانی

آشنایی با سیستم مدیریت محتوایی شما یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید در نظر داشته باشید. اگر یک سایت وردپرسی دارید، تیم پشتیبانی شما باید با وردپرس به خوبی آشنا باشند. همین مورد درباره سایت‌های با طراحی اختصاصی، جوملا و پرستاشاپ نیز صدق می‌کند. پشتیبانی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته خیال شما را از بابت مشکلاتی که ممکن است ایجاد شود راحت می‌کند. یک تیم پشتیبانی خوب باید بتواند در هر ساعتی از شبانه روز مشکلات برنامه نویسی را به خوبی حل کند، همچنین در کمترین زمان ممکن پاسخ مشتریان شما را بدهد. پشتیبانی برنامه نویسی سایت یکی از مهم‌ترین نکاتی است که هنگام داشتن یک وبسایت از اهمیت بالایی برخوردار است. به روز رسانی مرتب کدها و برطرف کردن حفره‌های امنیتی می‌تواند سایت شما را به سرعت به یکی از بهترین‌های گوگل تبدیل کند. البته در صورتی که این به روز رسانی‌ها همراه با یک تیم سئوی موفق باشد. به روز رسانی و تولید محتوا یکی از اصول مهمی است که در انتخاب تیم پشتیبانی سایت باید در نظر بگیرید. به طور کلی الگوریتم‌های گوگل به نحوی تغییر کرده است که امروزه اهمیت محتوا بسیار بیشتر از گذشته شده است، از این رو اگر به دنبال رتبه یک صفحه اول و فروش بیشتر هستید، به دنبال تیمی باشید که به روزرسانی و تولید محتوای خوبی داشته باشد.

نکات مهم در انتخاب تیم پشتیبانی

وظایف تیم پشتیبانی سایت در اصفهان

اگر بخواهیم وظایف تیم‌های سایت را در یک دسته بندی کوتاه جای دهیم، این دسته بندی شامل سه مورد می‌شود:

  • پشتیبانی فنی
  • پشتیبانی محتوایی
  • پشتیبانی امنیتی

اولین وظیفه تیم پشتیبانی سایت، پاسخ به نظرات، تلفن‌ها و ایمیل‌هایی است که به سایت زده می‌شود. در این میان پاسخ دهی به نظرات در سایت از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است، چرا که گوگل می‌تواند این نظرات را برسی و رتبه شما را افزایش دهد. استفاده بهینه از منابع می‌تواند هزینه‌های شما را به شدت کاهش دهد، از این رو یکی از مهم‌ترین وظایف تیم سایت در اصفهان، استفاده بهینه از منابعی همچون هاست است. یک تیم سایت موفق باید بتواند به خوبی وضعیت سایت در مرورگرهای مختلف را برسی و مشکلات را به واحد برنامه نویسی خود ارجاع دهد. واحد برنامه نویسی پشتیبانی سایت نیز باید بتواند به خوبی مشکلات را درک کرده و در کمترین زمان ممکن آن‌ها را رفع کند، از این رو به شما عزیزان توصیه می‌کنیم از سئوکارها و تیم‌هایی استفاده کنید که برنامه نویس همراه خود دارند. یکی از مهم‌ترین وظایف یک تیم سایت در اصفهان، پشتیبان گیری مداوم و منظم است. پشتیبان‌ها از اهمیت فوق العاده‌‌ای برخوردار هستند. در صورت بروز هر گونه مشکل این فایل‌های پشتیبان هستند که می‌توانند شما را نجات دهند. مدیریت لینک‌های داخلی و خارجی وبسایت از اهمیت فوق العاده‌‌ای برخوردار است. داشتن طبق آخرین به روزرسانی الگوریتم‌های گوگل سایت‌هایی که لینک‌های مفید بیشتری دریافت کرده باشند، می‌توانند رتبه بهتری نیز دریافت کنند.
همانطور که اشاره کردیم پشتیبانی سایت یک فرآیند گسترده و نیازمند یک تیم کاربلد است. سئو اصفهان یکی از تیم‌هایی است که در این حوزه موفق عمل کرده است. این مجموعه با برسی کلمات کلیدی مناسب سایت شما، رقبا و آنچه گوگل پیشنهاد کرده است، مناسب‌ترین کلمات را انتخاب کرده و فرآیند سئو را شروع می‌کند. همچنین فعالیت‌هایی همچون برسی لینک‌های داخلی و خارجی، برسی وضعیت محتوایی سایت و… را می‌توانید به این مجموعه بسپارید. پشتیبانی سایت یک فرآیند کامل و زمان بر است که نیاز به یک تیم متخصص دارد. اینکه این تیم متخصص چه ویژگی‌هایی داشته باشد و آن‌ها را از کجا پیدا کنیم؛ در این مقاله مورد برسی قرار گرفت.

امکانات و خدمات پشتیبانی سایت به شرح زیر است:
 پکیجABCDE
شرایط پایه پشتیبانی سایت
1 قیمت پشتیبانی سایت 2 میلیون 4 میلیون  8 میلیون  15 میلیون 31 میلیون
2 مدت زمان پشتیبانی 12 ماه 12 ماه  12 ماه  12 ماه 12 ماه
3 تعداد وب سایت یک یک یک یک یک
4 دسترسی هاست
بروزرسانی های فنی
1 بروزرسانی هسته سیستم
2 بروزرسانی ماژول ها
3 مهاجرت به نسخه بالاتر
4 نصب افزونه
بررسی و رفع مشکلات سایت
1 خطاهای برنامه نویسی
2 خطاهای کاربری از سمت اپراتور سایت حداکثر 3 ساعت حداکثر 6 ساعت  حداکثر 12 ساعت  حداکثر 24 ساعت حداکثر 48 ساعت
3 تغییرات رمزهای عبور
4 ویرایش ایمیل ها
5 پاسخگویی از طریق تیکت
6 مشکلات هاست و دامنه
تهیه پشتیبان از اطلاعات و تامین امنیت سایت
1 پشتیبان گیری  ماهانه  ماهانه   هفتگی   هفتگی  روزانه
2 مانیتورینگ امنیتی
3 بازیابی اطلاعات سایت
4 پشتیبان گیری محلی
ارائه آموزش و پیگیری موارد مرتبط با سایت
1 پیگیری مشکلات درگاه‌
2 پیگیری نماد الکترونیک
3 پیگیری تمدید ساماندهی
4 آموزش پرسنل فیلم و PDF فیلم و PDF فیلم و PDF حداکثر 2 ساعت حداکثر 2 ساعت 
نکات مهم در فرایند پاسخگویی
1 پاسخگویی در ساعات اداری
2 پاسخگویی در ساعات غیر اداری
3 حداکثر زمان پاسخگویی موارد با اولویت بالا 8 ساعت 8 ساعت 4 ساعت  4 ساعت 2 ساعت
4 حداکثر زمان پاسخگویی موارد با اولویت معمولی 3 روز کاری 2 روز کاری  2 روز کاری   1 روز کاری 1 روز کاری
5 پاسخگویی به موارد خاص  اعلام زمان اعلام زمان اعلام زمان اعلام زمان اعلام زمان
بهینه سازی و ورود اطلاعات
1 ایجاد تغییر در قالب تا 2 ساعت  تا 4 ساعت  تا 6 ساعت تا 12 ساعت
2 ورود اطلاعات جدید 4 محتوا  8 محتوا  16 محتوا 32 محتوا
3 ویرایش اطلاعات قبلی 4 محتوا  8 محتوا  16 محتوا 32 محتوا
4 مشاوره بهینه سازی سئو تا 1 ساعت تا 2 ساعت
5 مشاوره UI و UX  تا 1 ساعت تا 2 ساعت تا 3 ساعت 
6 بهینه سازی سرعت
اتصالات سایت
1 اتصال به گوگل سرچ کنسول
2 اتصال به گوگل آنالیتیکس
3 اتصال به تگ منیجیر
4 اسکما

بسته های پشتیبانی ارائه شده در جدول فوق، برای وب سایت های با بازدید روزانه کمتر از 2000 نفر مناسبند. لطفا جهت دریاف مشاوره و استعلام قیمت برای وب سایت های با بازدید بیشتر از 2000 نفر در روز با مشاورین ما تماس بگیرید.