جمعه , 7 اردیبهشت 1403 - 10:33 قبل از ظهر

جستجوی عکس در گوگل با گوشی اندروید (سرچ عکس در گوگل با موبایل)

جستجوی عکس در گوگل با گوشی اندروید به دو صورت امکان دارد. روش اول جستجو با کلمه مورد نظر است که متداول تر بوده و روش دوم،  جستجو به کمک تصویر است. این تصویر می‌تواند عکس ذخیره شده در گوشی تلفن شما باشد یا عکسی که در لحظه از چیزی می گیرید یا تصاویر موجود در وب سایت ها و …

جستجوی عکس در گوگل با گوشی اندروید (سرچ عکس در گوگل با موبایل)

روش جستجو با کلمات کلیدی

روش جستجوی متداول در گوگل، استفاده از کلمات کلیدی است. برای این منظور باید پس از باز کردن مرورگر تلفن اندروید خود، سایت گوگل (www.google.com) را در نوار جستجو وارد کرده و وارد آن شوید. سپس در قسمت جستجو عبارت مورد نظر را وارد کرده، روی گزینه Image (تصاویر) کلیک کنید و جستجو را انجام دهید. نتایج حاصل برای شما نشان داده می شوند.

روش جستجو با تصویر

با جستجوی عکس به صورت معکوس می توانید درباره یک تصویر یا شیء موجود در اطراف خود اطلاعات بیشتری به دست آورید. به عنوان مثال می توانید از گیاهی که نام آن را نمی دانید عکس بگیرید و از آن برای جستجوی اطلاعات یا پیدا کردن سایر تصاویر مشابه استفاده کنید. نتایج شما بعد از جستجو می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • اطلاعات تصویر مورد نظر
  • تصاویر مشابه با تصویر جستجو
  • وب سایت های دارای تصویر یا یک تصویر مشابه

جستجوی تصویر توسط عکس موجود در گالری یا استفاده از دوربین موبایل

برای شروع جستجوی عکس در گوگل با گوشی اندروید به یک مرورگر مثلا گوگل کروم نیاز دارید. در گوشی خود، برنامه Google App یا Google Chrome را باز کنید. پس از باز کردن گوگل کروم باید سایت گوگل (www.google.com) را در نوار جستجوی مرورگر وارد کرده و سپس وارد آن شوید.

بعد از آن قسمت «تصاویر» یا «Images» را در بالای صفحه لمس کنید تا به آبی رنگ دربیاید. سپس روی گزینه «سه نقطه» در بالای مرورگر خود ضربه بزنید. حالا باید از سایدباری که برایتان باز می شود، گزینه ی Desktop Site را انتخاب کنید.

جستجوی عکس در گوگل با گوشی اندروید (سرچ عکس در گوگل با موبایل)

حالا آیکون دوربین به قسمت نوار جستجوی گوگل اضافه می شود. اکنون با انتخاب گزینه Upload an image می توانید با دوربینتان عکس بگیرید یا تصویر دلخواه را از گالری گوشی آپلود و به آسانی جستجو کنید.

جستجوی عکس در گوگل با گوشی اندروید (سرچ عکس در گوگل با موبایل)

جستجوی عکس در سایت از طریق گزینه گوگل لنز

برای جستجو از طریق تصویری که در وبسایتی وجود دارد، مرورگر Google را به عنوان موتور جستجوی پیش فرض خود تنظیم کنید. در گوشی اندروید خود، برنامه Google App یا Chrome را باز کنید و به سایت مورد نظر بروید. حالا تصویر را لمس کرده و نگه دارید. از منوی باز شده، روی گزینه جستجو با لنز Google یا Search with Google Lens ضربه بزنید.

حالا می توانید در قسمت پایین صفحه پیمایش کنید تا نتایج جستجوی مرتبط را ببینید.

جستجوی عکس در گوگل با گوشی اندروید (سرچ عکس در گوگل با موبایل)

جستجوی عکس در گوگل با اپلیکیشن

جستجوی عکس در گوگل از طریق برخی اپلیکیشن ها نیز امکان دارد که می توان با نصب آن ها متناسب با سیستم عامل مناسب گوشی از این امکان بهره مند شد. این اپلیکیشن ها نیز دارای آیک,ن دوربین هستند که می توان همان لحظه با دوربین عکس مورد نظر گرفته و جستجو را انجام داد. یکی از معروف ترین این اپلیکیشن ها اپ گوگل لنز است که جستجوی تصویر را به ساده ترین شکل برای شما ممکن می کند.

مطلب پیشنهادی

چگونه اسم خود را در گوگل ثبت کنیم؟

چگونه اسم خود را در گوگل ثبت کنیم؟

همه کسب‌وکارها دوست دارند به محض سرچ اسم وب‌سایت یا برندشان، نام و مطالب مرتبط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳