پنجشنبه , 6 اردیبهشت 1403 - 6:22 قبل از ظهر

این شماره الان کجاست؟ | از کجا بفهمیم طرف کجاست

شاید اتفاق افتاده باشد که بخواهید شماره ای را ردیابی کنید و از موقعیت مکانی فردی مطلع شوید و برای این کار فقط یک شماره تماس در دسترس داشته باشید.
ما در این مطلب به شما توضیح می دهیم که چگونه می توان یک شماره تلفن را ردیابی کرد.

تکنولوژی ردیابی شماره تماس

گاهی برنامه های خاصی برای این منظور به شما پیشنهاد می شوند. اما باید توجه کنید که بسیاری از آن ها فقط جنبه تبلیغاتی دارند و نمی توان از طریق آن ها به هیچ نتیجه ای رسید. زیرا ردیابی شماره کار آسانی نیست و محاسبات آن فقط توسط شبکه های مخابراتی و اپراتورهای مخصوص صورت می گیرد. پس نمی توان با روش دیگری به موقعیت مکانی افراد دسترسی پیدا کرد.
ردیابی از طریق شماره در واقع تکنولوژی است که وابسته به سیم کارت و اپراتور است و از طریق موقعیت یابی رادیویی به مکان شماره دسترسی پیدا می کند.
برای این کار حتما باید سیگنال هایی فرستاده شود. درست است که این سیگنال ها از یک منبع ارسال می شوند اما حداقل دو دکل مخابراتی یا اپراتوری باید آن را دریافت و آنالیز کنند تا بتوان به نتیجه مورد نظر رسید.

موقعیت یابی هذلولی یکی از روش هایی است که برای ردیابی شماره می توان از آن استفاده کرد. اما در این روش ممکن است دریافت سیگنال ها با تاخیر انجام شود. در موقعیت یابی هذلولی سیگنال ها از منبع گوشی ارسال و توسط دو دکل دریافت و محاسبه می شوند. این روش به این دلیل هذلولی نامیده شده که از یک مختصات با سه دکل تشکیل شده است. این مختصات شامل طول، عرض و ارتفاع است. با این حال در برخی موارد از دکل های بیشتری برای پیدا کردن دقیق موقعیت استفاده می کنند.

این شماره الان کجاست

چگونه می توانیم به مختصات یک شماره دسترسی پیدا کنیم؟

این اطلاعات توسط شبکه های مخابراتی و اپراتورها محاسبه می شوند و نتایج آن فقط با دستور مراجع قضایی، نیروهای امنیتی و … قابل دسترسی هستند. پس می توان نتیجه گرفت که به دست آوردن این اطلاعات به صورت فردی غیر ممکن است. زیرا این اطلاعات شخصی و سری هستند و نباید در اختیار همگان قرار بگیرند.
با این وجود امروزه برنامه هایی طراحی شده اند که به وسیله آن ها می توان بعضی شماره ها را ردیابی و موقعیت مکانی آن ها را دریافت کرد. این برنامه ها با استفاده از کد منطقه ای و کشوری می توانند اطلاعاتی را در مورد آن شماره و حدود موقعیت مکانی آن پیدا کنند. بعضی از این موقعیت یاب ها اطلاعاتی مانند هویت، شناسه، محل تماس گیرنده و … را هم در اختیار شما قرار می دهند و کمک می کنند تا شماره مورد نظر را ردیابی کنید.
با این حال باید به این نکته توجه کنید که این برنامه ها دقیق نیستند و اقدام کردن از طریق آن ها هم کاری غیرقانونی است. توصیه ما به شما این است که در صورت بروز موارد اورژانسی، برای ردیابی دقیق و یافتن موقعیت مکانی با گرفتن مجوزهای لازم از طریق مخابرات و به صورت قانونی این کار را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳