چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403 - 0:40 قبل از ظهر

نحوه سرچ مقاله در گوگل اسکولار

16یکی از برنامه های معتبر و رایگان برای جستجوی منابع علمی، گوگل اسکولار است که بسیاری از دانشجویان و پژوهشگران برای یافتن مقالات جدید و مطالعه مدارک علمی در زمینه رشته خود از آن استفاده می کنند، در این موتور جستجو اکثر کتاب ها، رساله ها، پایان نامه های ارشد و دکتری، متون قضایی، ژورنال ها و دیگر منابع علمی یافت می شوند، گاهی ممکن است افراد هنگام کار با این جستجوگر دچار مشکل شوند به همین منظور در این مقاله از سایت اصفهان سئو به نحوه صحیح سرچ مقاله در گوگل اسکولار می پردازیم.

نحوه سرچ مقاله در گوگل اسکولار

چگونگی سرچ مقاله در گوگل اسکولار

ابتدا باید این نکته را در نظر بگیرید که جستجوی مقالات فارسی در گوگل اسکولار به خوبی انجام نمی شوند و بهتر است عناوین و مقالات خارجی را از آن بخواهید، در این موتور جستجو بیش از 200 میلیون مقاله و سند علمی وجود دارد که در آن آرشیو شده اند و در هر حوزه دانشگاهی می توان مطلب مورد نظر خود را پیدا کرد. نحوه کار این جستجوگر به این گونه می باشد که به آدرس scholar.google.com مراجعه کرده سپس موضوع مورد نظر خود را در قسمت جستجو به لاتین تایپ کرده و جستجو می کنید، در کار با گوگل اسکولار دو نکته بسیار مهم می باشد و آن هم آشنایی با دو کلمه Related Articles & Cited by است:

  • Cited by: که در قسمت پایانی نتیجه جستجو دیده می شود و به طور کلی نشان دهنده میزان اعتبار لینکی است که شما به آن مراجعه کرده اید، در واقع تعداد استنادهایی که به این مقاله شده است را مشخص می کند، پس هر چه عدد بعد از این اصطلاح بزرگ تر باشد، مقاله میزان اعتبار بالاتری دارد.
  • Related Articles: اصطلاح مهم دوم می باشد که نشان دهنده مقالات مرتبط با موضوع شما است و می تواند منابع خوب و جدیدی برای نوشتن پایان نامه یا پژوهش شما باشد.
  • نحوه سرچ مقاله در گوگل اسکولار

نکاتی برای جستجو مقاله در گوگل اسکولار

  • کوچک و بزرگ بودن کلید واژه ها تاثیری بر جستجو نخواهد داشت.
  • برای یافتن نتیجه باید متن کامل را جستجو کرد.
  • در سمت چپ صفحه می توانید بازه زمانی مقالات را مشخص کنید(since year).
  • برای دریافت مقالات جدید به صورت دوره ای می توانید گزینه create Alert را انتخاب کرده و آن ها را در ایمیل خود دریافت نمایید.
  • برای دریافت جدیدترین مقالات و نشان دادن آن ها به ترتیب زمان باید گزینه Sort by date را فعال کنید.
  • برای بررسی منابع مشابه و جایگزین، در قسمت پایین صفحه گزینه All versions را انتخاب کنید.
  • اگر می خواهید ابزارهای پیشرفته ای مانند نام نویسنده، عنوان مجله، بازه زمانی مقاله و … را در اختیار داشته باشید باید از گزینه Advanced search استفاده کرد.
  • زمانی که می خواهید مقاله ای را جستجو و دانلود کنید، اگر عبارت را در ” ” قرار دهید فقط منابعی که کل این عبارت را شامل می شوند را به نمایش می گذارد.
  • اگر بخواهید مطالبی را به جز مطلبی که می نویسید پیدا کنید باید قبل از عبارت علامت – را قرار دهید.
  • زمانی که مطالب مربوط به عبارت نوشته شده را بخواهید باید از علامت + استفاده کنید.

تمام منابع و مطالبی که از گوگل اسکولار سرچ می کنید، قابلیت ذخیره سازی را دارند و برای دانلود کامل می توان روی گزینه پی دی اف کلیک کرد.

مطلب پیشنهادی

چگونه اسم خود را در گوگل ثبت کنیم؟

چگونه اسم خود را در گوگل ثبت کنیم؟

همه کسب‌وکارها دوست دارند به محض سرچ اسم وب‌سایت یا برندشان، نام و مطالب مرتبط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

انواع سنسور دما صنعتی را بشناسید
هزینه نمای آجری ساختمان در سال 1403
عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳